MENU

Σχολή οδηγών για τα λεωφορεία της αποκτά η ΟΣΥ – Χάνουν το δίπλωμά τους όσοι οδηγοί κρίνονται ακατάλληλοι

Εντός των ημερών προκηρύσσεται νέος διαγωνισμός για την άμεση πρόσληψη 300 οδηγών, ενώ το ΥΠΟΜΕ βρίσκεται σε συζητήσεις με το υπουργείο Οικονομικών για την αύξηση των αποδοχών τους

Τη δική της σχολή οδηγών αποκτά η εταιρία των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ) με στόχο να καλυφθεί εξ ολοκλήρου το κόστος της εκπαίδευσης για νέους επαγγελματίες, με δική τους υποχρέωση να παραμείνουν για πέντε χρόνια ως ενεργοί οδηγοί στην εταιρεία. Η δράση αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο ενίσχυσης του προσωπικού και ανανέωσης του στόλου, ώστε η Αθήνα να αποκτήσει πιο αξιόπιστη συγκοινωνία μέσα στα επόμενα χρόνια.

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης εξήγησε πως στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού «η ΟΣΥ θα αναλάβει το σύνολο της δαπάνης για την εκπαίδευση ενός νέου οδηγού με δική της σχολή οδηγών, με ρήτρα ότι θα πρέπει να μένει για πέντε χρόνια στο τιμόνι ενεργός, ενώ αν πρέπει να φύγει από την ΟΣΥ θα καλείται να επιστρέψει το κόστος του διπλώματος». Όπως υπογράμμισε, «είναι ένα μέτρο το οποίο είμαστε έτοιμοι επιχειρησιακά να το κάνουμε. Θεωρώ ότι έχει πάρα πολύ νόημα, διότι και την υποδομή την έχει η ΟΣΥ για να μπορέσει να κάνει την εκπαίδευση, κι έτσι μπορούμε να πάρουμε κόσμο που ίσως σήμερα δεν διαθέτει δίπλωμα επαγγελματία οδηγού».

Τέλος στο φαινόμενο των «ανενεργών» οδηγών

Παράλληλα, αλλάζει ριζικά και το καθεστώς που ισχύει για τους οδηγούς που δηλώνουν αδυναμία εργασίας για λόγους υγείας. «Αν δεν είσαι ικανός όντως να είσαι ενεργός οδηγός, αυτό σημαίνει αφαίρεση διπλώματος, διότι ούτως ή άλλως είσαι επικίνδυνος με βάση και τη δική σου δήλωση να οδηγήσεις οποιοδήποτε όχημα», ξεκαθάρισε ο κ. Κυρανάκης προσθέτοντας πως «οι φορολογούμενοι δεν θα πληρώνουν για οδηγούς που δεν θα είναι στο τιμόνι».

Η ρύθμιση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου η ΟΣΥ αντιμετωπίζει σοβαρό έλλειμμα προσωπικού. Όταν ανέλαβε η σημερινή ηγεσία του υπουργείου, το ενεργό δυναμικό ήταν 3.100. Μεταξύ των οδηγών, περίπου 700 είχαν δηλώσει ασθένεια: «Κάποιοι λένε αλήθεια και κάποιοι όχι», είπε ο κ. Κυρανάκης συμπληρώνοντας: «Τρέξαμε επιτροπές γιατρών και σήμερα, με πολλή μεγάλη προσπάθεια, ο αριθμός μειώθηκε στους 390». Ο στόχος, όπως σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός, είναι «να φτάσουμε τους 3.200. Έχουμε απόλυτη ανάγκη από οδηγούς».

Για τον σκοπό αυτό, εντός της εβδομάδας ή την επόμενη βγαίνει στον αέρα νέος διαγωνισμός προσλήψεων που αφορά 300 θέσεις οδηγών. «Να κάνουν αίτηση, θα τους πάρουμε όλους», ανέφερε ο κ. Κυρανάκης. Έχουν επίσης ζητηθεί επιπλέον 418 οδηγοί για το 2026, ώστε να συμπληρωθεί το απαραίτητο προσωπικό και να μειωθούν οι χρονοαποστάσεις στα δρομολόγια έως και κατά 40%.

Προς αύξηση οι αποδοχές των οδηγών

Ως προς το ζήτημα των αποδοχών που είναι και το βασικό που απομακρύνει τόσο τους υποψηφίους όσο και τους νεοπροσληφθέντες πολλοί εκ των οποίων παραιτούνται, ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι συμφωνεί πως πρέπει να υπάρξει αύξηση εισοδήματος. Άφησε μάλιστα να εννοηθεί ότι σχεδιάζονται βελτιώσεις στις αποδοχές με το υπουργείο Μεταφορών να βρίσκεται σε συζητήσεις με το υπουργείο Οικονομικών.

Σε ό,τι αφορά τον στόλο, σήμερα κυκλοφορούν στην Αττική 100 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου Iveco, 200 φυσικού αερίου Menarini, 140 ηλεκτρικά, 100 μίντι ηλεκτρικά, 100 18μετρα Euro 6 και 100 12μετρα Euro 6. Σε αυτά «έρχονται να προστεθούν 125 ηλεκτρικά συν 200 καινούργια κοινοπραξίας. Αθροίζουν 1.050 καινούργια».

Ο ίδιος επανέλαβε επίσης ότι το ερχόμενο καλοκαίρι, θα είναι το πρώτο που στην Αθήνα δεν θα κυκλοφορεί κανένα λεωφορείο χωρίς κλιματισμό», προσθέτοντας ότι μέχρι το 2027, ο στόχος είναι «να πλησιάσουμε τα 1.500 καινούργια λεωφορεία στην Αθήνα».

Περισσότερες ειδήσεις

Ακινητοποιημένο το 20% των λεωφορείων εξαιτίας της έλλειψης οδηγών – «Ξεσκαρτάρισμα» ιατρικών φακέλων για να επιστρέψουν οδηγοί στο τιμόνι

Κων. Κυρανάκης: Στόχος 1.500 σύγχρονα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έως το 2027

Άριστες μεταφορές, υψηλό επίπεδο παροχών υγείας, χαμηλή εγκληματικότητα – Αυτές είναι οι πιο ασφαλείς χώρες του κόσμου για το 2026

Σχετικά Άρθρα