MENU

Καμπανάκι για την πράσινη μετάβαση η ασθενής ζήτηση για το μπλε υδρογόνο

Γιατί η ExxnoMobil πάγωσε την κατασκευή μιας από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής υδρογόνου στον κόσμο

Η ExxonMobil πάγωσε τα σχέδιά της για την κατασκευή μιας από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής υδρογόνου στον κόσμο, επικαλούμενη την ασθενή ζήτηση από τους πελάτες. Την εξέλιξη αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Darren Woods, σε συνέντευξή του στο Reuters την Παρασκευή (21/11).

Η αναστολή του έργου, το οποίο είχε ήδη αντιμετωπίσει καθυστερήσεις, αντανακλά τη γενικότερη επιβράδυνση στις προσπάθειες των παραδοσιακών πετρελαϊκών και αερίου εταιρειών να στραφούν σε καθαρότερες πηγές ενέργειας, καθώς πολλές τέτοιες πρωτοβουλίες δυσκολεύονται να αποφέρουν κέρδη.

Οι αποστάσεις των πελατών

Η πετρελαϊκή εταιρεία είχε ανακοινώσει το 2022 τα σχέδια για την κατασκευή της μονάδας στο συγκρότημα διύλισης και χημικών προϊόντων στο Baytown του Τέξας, με στόχο την παραγωγή 1 δισεκατομμυρίου κυβικών ποδιών ημερησίως του λεγόμενου «μπλε υδρογόνου», που θεωρείται καθαρό καύσιμο.

Ωστόσο, οι δυνητικοί πελάτες παραμένουν επιφυλακτικοί λόγω του υψηλότερου κόστους χρήσης του υδρογόνου, όπως εξήγησε ο Woods. Επίσης, η βιομηχανική επιβράδυνση και η οικονομική αβεβαιότητα στην Ευρώπη έχουν περιορίσει περαιτέρω τη ζήτηση.

Υψηλότερο κόστος

Το υδρογόνο μπορεί να παραχθεί από φυσικό αέριο. Η Exxon Mobil σχεδίαζε να δεσμεύει το διοξείδιο του άνθρακα που παράγεται κατά τη διαδικασία και να το αποθηκεύει υπόγεια.

Αυτή η διαδικασία, ωστόσο, συνεπάγεται υψηλότερο κόστος σε σχέση με το υδρογόνο που παράγεται χωρίς τη δέσμευση άνθρακα. Σύμφωνα με τον Woods, δεν υπάρχουν αρκετοί πελάτες αυτή τη στιγμή που να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν αυτό το επιπλέον τίμημα.

Η Exxon και οι εταίροι της στο έργο, συμπεριλαμβανομένης της Abu Dhabi National Oil Company, έχουν ήδη επενδύσει περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια σε ένα έργο που το συνολικό του κόστος υπολογίζεται σε αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια. Ο Διευθύνων Σύμβουλος ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία μπορεί να επανεκκινήσει το έργο όταν υπάρξει επαρκής ζήτηση στην αγορά.

Περισσότερες ειδήσεις

«Αν εγκαταλείψουμε το υδρογόνο, παραδίδουμε την τεχνολογία στην Κίνα», προειδοποιεί η BMW

Το «καύσιμο του μέλλοντος» μπαίνει στην… τάξη — Δράση της Motor Oil για την παγκόσμια ημέρα υδρογόνου

MoU μεταξύ Masdar και Etihad Rail για την εφοδιαστική αλυσίδα του πράσινου υδρογόνου σε εθνικό επίπεδο

Σχετικά Άρθρα