Μια σημαντική μετατόπιση στη συζήτηση για το μέλλον της αυτοκίνησης στην Ευρώπη σηματοδοτεί η τοποθέτηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Παρότι το 2035 είχε οριστεί ως το τέλος της παραγωγής τους, η Κομισιόν αφήνει πλέον ανοιχτό το ενδεχόμενο να συνεχιστεί η χρήση τους υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Τη θέση αυτή επιβεβαίωσε ο Έλληνας Επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος δήλωσε στην Handelsblatt ότι η Επιτροπή «είναι ανοιχτή σε όλες τις τεχνολογίες», τονίζοντας πως οι πολιτικές πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τόσο τις γεωπολιτικές εξελίξεις όσο και την ανάγκη διατήρησης της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας.
Η συζήτηση αναθερμάνθηκε μετά από επιστολή του Γερμανού καγκελαρίου Φρίντριχ Μερτς προς την πρόεδρο της Κομισιόν Ursula Von der Leyen, στην οποία ζητούσε να ληφθούν υπόψη οι «εξαιρετικά αποδοτικοί» κινητήρες καύσης κατά την αναθεώρηση των στόχων εκπομπών για τα οχήματα μετά το 2035.
Στο ερώτημα εάν η ΕΕ θα μπορούσε να επιτρέψει όχι μόνο τα υβριδικά αλλά και τα συμβατικά οχήματα εσωτερικής καύσης, ο κ. Τζιτζικώστας απάντησε ότι η Επιτροπή οφείλει να παραμείνει προσηλωμένη στους περιβαλλοντικούς στόχους, αλλά ταυτόχρονα:
Όπως σημείωσε, η Επιτροπή εξετάζει τρόπους ενίσχυσης της αλυσίδας αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας, μεταξύ άλλων μέσω στοχευμένων κριτηρίων προτίμησης της ΕΕ.
Ο Έλληνας Επίτροπος ανέφερε ότι η επιστολή Μερτς έγινε «πολύ θετικά δεκτή», με την Κομισιόν να δηλώνει αποφασισμένη να συμπεριλάβει όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις στον νέο κανονισμό. Αυτό αφορά:
Σύμφωνα με την Handelsblatt, τουλάχιστον δύο ακόμη αξιωματούχοι της Επιτροπής επιβεβαίωσαν ότι εξετάζεται η παραμονή των κινητήρων καύσης στην αγορά εφόσον λειτουργούν αποκλειστικά με τέτοια καύσιμα.
Ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι αυτή η προσέγγιση είναι κρίσιμη για μια μετάβαση που θα είναι «οικονομικά βιώσιμη και κοινωνικά δίκαιη», χωρίς να επιβαρύνει δυσανάλογα τις βιομηχανίες και τους καταναλωτές.
Περισσότερες ειδήσεις
Κομισιόν: Έγκριση αποζημίωσης 1,75 δισ. ευρώ στη LEAG για απολιγνιτοποίηση έως το 2038
Νέα εποχή για τα offshore κοιτάσματα: Ξεκινά η πρώτη μόνιμη αποθήκευση CO₂ της ΕΕ
Δ. Παπαστεργίου: Τέλος στην αναζήτηση καμερών σε… τυροπιτάδικα — Στη Βουλή σήμερα (2/12) το νέο σύστημα επιτήρησης