MENU

Υπεγράφη το τριμερές σύμφωνο Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας για τον νέο άξονα Θεσσαλονίκης – Βουκουρεστίου

Εντός του 2026 θα παρουσιαστεί το πλήρες τεχνικό και χρηματοδοτικό πλάνο, δήλωσε ο Επίτροπος Μεταφορών Απ. Τζιτζικώστας

Ένα έργο με σαφή γεωπολιτική βαρύτητα και στρατηγική σημασία για την Ευρώπη μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης: Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία υπέγραψαν στις Βρυξέλλες το σύμφωνο συνεργασίας για τον κάθετο οδικό και σιδηροδρομικό άξονα που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Βουκουρέστι, μέσω Αλεξανδρούπολης και βουλγαρικού εδάφους.

Τη συμφωνία συνυπέγραψαν ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών & Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας, και οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών των τριών χωρών: Κωνσταντίνος Κυρανάκης, Grozdan Karadjov, Ionuț Cristian Săvoiu.

Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, το σύμφωνο συνοδεύεται από συγκεκριμένο σχέδιο, αναλυμένο χρονοδιάγραμμα και δέσμευση έναρξης των έργων χωρίς καθυστέρηση.

Στρατηγικό έργο για Ευρώπη, εμπορίου, άμυνα και μετακινήσεις

Ο νέο άξονας χαρακτηρίζεται «κομβικός για την Ευρώπη», καθώς συνδέει:

  • Αιγαίο → Μαύρη Θάλασσα → Εύξεινο Πόντο → Κεντρική Ευρώπη
  • και ταυτόχρονα ενισχύει τη διασύνδεση Ελλάδας–Βουλγαρίας–Ρουμανίας.

Το έργο περιλαμβάνει οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, αναβαθμίζει τον γεωστρατηγικό ρόλο των τριών χωρών και προσφέρει σημαντικά οφέλη σε ασφάλεια, μεταφορές, εμπόριο, τουρισμό και εξωστρέφεια.

Α. Τζιτζικώστας: «Ένα ορόσημο για όλη την Ευρώπη – Οι τρεις χώρες γίνονται φύλακες στρατηγικών αρτηριών»

Ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού τόνισε ότι η υπογραφή του συμφώνου είναι κάτι «πολύ περισσότερο από μια τυπική πράξη», υπογραμμίζοντας τον γεωπολιτικό του χαρακτήρα.
Επεσήμανε ότι Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία λαμβάνουν μια «σαφή, συλλογική επιλογή» να εμβαθύνουν τη συνεργασία τους και να προστατεύσουν στρατηγικά δίκτυα της Ένωσης.

Στάθηκε ιδιαίτερα στη σημασία της γεωγραφικής ζώνης:
«Η περιοχή Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου δεν είναι πλέον περιφερειακή περιοχή της ΕΕ. Εδώ συναντώνται δύο από τους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς διαδρόμους μεταφορών».

Παράλληλα υπογράμμισε ότι η ενίσχυση της σιδηροδρομικής και οδικής σύνδεσης διαμορφώνει κρίσιμη υποδομή για στρατιωτική κινητικότητα, ενέργεια και αλυσίδες εφοδιασμού.

Το 2026 παρουσιάζεται το ενιαίο σχέδιο

Σε αναφορά του για το χρονοδιάγραμμα, ο Επίτροπος δήλωσε ότι εντός του 2026 θα παρουσιαστεί το πλήρες τεχνικό και χρηματοδοτικό πλάνο, το οποίο θα περιλαμβάνει:

  • χαρτογράφηση κεντρικού, ανατολικού και δυτικού άξονα,
  • καθορισμό προτεραιοτήτων,
  • και ολοκληρωμένο χρηματοδοτικό σχήμα.

Τόνισε πως η υλοποίηση του άξονα αποτελεί «την πιο στρατηγική μεταφορική σύνδεση της Ευρώπης για το νοτιοανατολικό τμήμα της», χαρακτηρίζοντάς την «πρώτη γραμμή άμυνας» για ασφάλεια, αγορά και πολίτες.

Περισσότερες ειδήσεις

Μέσω της χρονικής επέκτασης υφιστάμενων παραχωρήσεων η επόμενη γενιά μεγάλων οδικών έργων στην Αττική

Τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά: Οι ανησυχίες των δημάρχων και το … δώρο στον περιφερειάρχη Νίκο Χαρδαλιά

Κυκλοφοριακή ασφυξία απειλεί την Αττική – Λύση η ανάπτυξη των ΜΜΜ και ο «έξυπνος» επανασχεδιασμός των μετακινήσεων

Σχετικά Άρθρα