Η δυναμική τροχιά ανάπτυξης και ο ριζικός μετασχηματισμός της ΔΕΗ σε έναν σύγχρονο, διεθνή και «πράσινο» ενεργειακό παίκτη επιβεβαιώθηκε από την ετήσια γενική συνέλευση της εταιρείας, κατά τη διάρκεια της οποίας ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, κ. Γιώργος Στάσσης, εκπροσώπησε 395 θεσμικούς επενδυτές, ενώ η συνολική συμμετοχή άγγιξε το 76,17%, με την παρουσία 661 μετόχων.
Το περασμένο έτος, η εταιρεία επέδειξε εξαιρετική ανθεκτικότητα έναντι της έντονης μεταβλητότητας της αγοράς, με τα οικονομικά αποτελέσματα να αποτυπώνουν την ισχυρή της θέση.
Συγκεκριμένα, τα EBITDA ανήλθαν στα 2,5 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 13% σε σχέση με το 2024. Το EBITDA του τομέα της διανομής διαμορφώθηκε στα 800 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 450 εκατ. ευρώ και το επενδυτικό πλάνο για το 2025 άγγιξε τα 2,8 δισ. ευρώ, τροφοδοτώντας την ανάπτυξη νέων υποδομών.
Παράλληλα, η διοίκηση ανακοίνωσε την έναρξη καταβολής μερίσματος για τις 24 Ιουλίου, το οποίο ανέρχεται σε 0,60 ευρώ ανά μετοχή, παρουσιάζοντας εντυπωσιακή αύξηση 50% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Παράλληλα, εγκρίθηκε η διανομή κερδών ύψους 11 εκατ. ευρώ σε 151 δικαιούχους, καθώς και 1.140 προσκλήσεις για το 2025.
Την ίδια ώρα, η αξία της μετοχής έχει καταγράψει αύξηση 165% σε σχέση με το 2019 (έναντι +73% του μέσου όρου του κλάδου), με τη συνολική απόδοση της μετοχής να παρουσιάζει εκρηκτική άνοδο κατά 766%. Παράλληλα, η επιτυχής Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου ύψους 4,25 δισ. ευρώ, η οποία υπερκαλύφθηκε 4,5 φορές, αποτελεί έμπρακτη ψήφο εμπιστοσύνης από τη διεθνή επενδυτική κοινότητα.
Με ενεργή παρουσία σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ιταλία και Κροατία, η ΔΕΗ εδραιώνει την ηγετική της θέση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενώ το μερίδιό της διαμορφώνεται στο 50% στην Ελλάδα και στο 15% στη Ρουμανία.
Η παραγωγή ενέργειας του Ομίλου διατηρείται σταθερή, αλλά γίνεται αισθητά πιο «πράσινη». Κατά τη διάρκεια του έτους, οι ΑΠΕ αυξήθηκαν κατά 1,7 GW, ενώ η διαδικασία της απολιγνιτοποίησης προχωρά με ταχείς ρυθμούς προς την πλήρη ολοκλήρωσή της.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τη στρατηγική του Ομίλου στις ΑΠΕ, ο κ. Στάσσης διευκρίνισε ότι οι εξαγορές πραγματοποιούνται με απόλυτα διαφανή και δημόσιο τρόπο, τονίζοντας: «Προχωρούμε σε οργανική ανάπτυξη αλλά και σε εξαγορές. Το ενεργειακό σύστημα χρειάζεται ΑΠΕ, ευέλικτη παραγωγή και αποθήκευση».
Στο επίκεντρο της νέας ψηφιακής εποχής βρίσκεται η στρατηγική είσοδος της εταιρείας στην αγορά των Data Centers, ένας τομέας που αναμένεται να ξεκλειδώσει νέες, σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό, ξεχωρίζει και η στρατηγική συνεργασία με τη Vodafone.
Ο Όμιλος επιταχύνει τις επενδύσεις του σε Ελλάδα και Ρουμανία, ενώ έχει ήδη θέσει στο στόχαστρο για μελλοντική επέκταση τις αγορές της Πολωνίας, της Σλοβακίας και της Ουγγαρίας.
Περισσότερες ειδήσεις