MENU

Ενίσχυση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» με 11 εκατ. ευρώ – 70 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση της κίνησης στον Κηφισό

Η Δ. Παληαρούτα αποκαλύπτει το πλάνο του ΥΠΟΜΕ για τη βελτίωση των μεταφορών

Η γενική γραμματέας Μεταφορών του ΥΠΟΜΕ, Δέσποινα Παληαρούτα, άνοιξε τα χαρτιά της, παρουσιάζοντας το πλάνο του Υπουργείου για την ανανέωση του στόλου λεωφορείων, τον νέο ΚΟΚ, την οδική ασφάλεια, την ενίσχυση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» και πολλά ακόμα θέματα.

«Ο τομέας των μεταφορών και των Μέσων Μαζικών Μεταφορών χρήζει βελτίωσης. Βλέπουμε τον κόσμο έξω να παίρνει τα λεωφορεία, να παίρνει τα τρένα, το μετρό και να θέλει να βελτιωθεί η κατάσταση. Στα μέσα μαζικής μεταφοράς ξεκινάμε με την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων ήδη από τον περασμένο Μάιο. Στην Αθήνα έχουμε 140 νέα λεωφορεία, στη Θεσσαλονίκη 110, και μέχρι το καλοκαίρι 951 νέα λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής», δήλωσε στην εκπομπή «Συνδέσεις» η κα Παληαρούτα.

Ο νέος στόλος αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα είναι πλήρως προσβάσιμος σε αντίθεση με τον υφιστάμενο στόλο όπου μόνο το 31% είναι πλήρως προσβάσιμο από ΑμεΑ.

Πιο αναλυτικά:

Για το πλάνο αναβάθμισης των συρμών στη Γραμμή 1 του Μετρό (ηλεκτρικός): «Συνολικά, μέχρι το 2027 θα έχουμε 17 νέους συρμούς στη Γραμμή 1. Για τις Γραμμές 2 και 3, το πλάνο περιλαμβάνει δημοπρατήσεις για νέους συρμούς, αλλά αυτοί θα παραληφθούν σταδιακά από το 2025 έως το 2029».

Για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»: «Έχει ήδη χορηγήσει 55 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις στον Β’ Κύκλο, ενώ ο Γ’ Κύκλος προγραμματίζεται να αυξηθεί από 9 στα 11 εκατ. ευρώ, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης».

Για τη δωρεάν στάθμευση στο κέντρο: «Στόχος είναι όσοι έχουν ηλεκτρικά οχήματα να έχουν και αντίστοιχα προνόμια».

Για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στον Κηφισό: «Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στη δημοπράτηση νέου έργου σύνδεσης της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου με τη Λεωφόρο Σχιστού και την κατασκευή της δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω. Το έργο, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το 2029».

Για το, αν επιτραπεί στους οδηγούς των ταξί να μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες: «Οι λεωφορειολωρίδες προορίζονται για τη διέλευση των λεωφορείων. Ωστόσο, συζητούμε να επιτρέπεται η επιβίβαση και αποβίβαση από ταξί. Σε επόμενο στάδιο, θα εξετάσουμε αν είναι εφικτή η συνύπαρξή τους με τα λεωφορεία».

Για τα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις: «Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει και ειδικούς και επιστημονικές ομάδες, όταν ρίχνεις το όριο ταχύτητα στα 30 χλμ. μέσα στον αστικό ιστό μειώνεται κατακόρυφα η πιθανότητα ατυχήματος. Είναι σημαντική η κατηγοριοποίηση που γίνεται στις παραβάσεις με βάση την επικινδυνότητα χαμηλής, μέσης και υψηλής των παραβάσεων. Επίσης απενοχοποιείται το όχημα στον νέο ΚΟΚ».

Για τις μοτοσυκλέτες και το όριο ηλικίας των οδηγών: «Είναι υπό εξέταση τα προσπεράσματα ανάμεσα στα σταματημένα οχήματα.
Τα όρια ηλικίας των οδηγών, αν και εξετάζονται, δεν έχουν παρθεί ακόμη κάποια μέτρα».

Σχετικά Άρθρα