Στα 718 ευρώ έχει… σκαρφαλώσει το μέσο κόστος επισκευής ενός αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Πρόκειται για μια πρωτόγνωρη αύξηση, αφού είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που η τιμή σπάει το φράγμα των 700 ευρώ, καθώς ενδεικτικά το 2022 το αντίστοιχο ποσό, δεν ξεπερνούσε τα 600 ευρώ. Οι αριθμοί αυτοί προκύπτουν από την ετήσια ανάλυση των αποζημιώσεων της CarGarantie.
Παρόμοιες σε μεγάλο βαθμό οι βλάβες σε καινούργια και μεταχειρισμένα οχήματα
Ο κινητήρας ευθύνεται για τις πιο ακριβές ζημιές στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καθώς αντιπροσωπεύει το 26% του κόστους (25,9% το προηγούμενο έτος). Το σύστημα καυσίμου, συμπεριλαμβανομένου του υπερσυμπιεστή ευθύνεται για το 17,7% (προηγούμενο έτος 17,6%), ενώ ακολούθησε το ηλεκτρικό σύστημα (12,9%), όταν πέρσι ευθυνόταν για το 13,4%.
Στα καινούργια αυτοκίνητα οι βλάβες είναι σε μεγάλο βαθμό παρόμοιες, με τον κινητήρα να ευθύνεται για το 18,4% του κόστους επισκευής (20,4% το προηγούμενο έτος). Ακολούθησε το ηλεκτρικό σύστημα με 17,8% (προηγούμενη χρονιά 14,7%) και το σύστημα καυσίμου (15,5%).
Στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα το ηλεκτρικό σύστημα παραμένει το πιο ευάλωτο εξάρτημα, υπεύθυνο για το 21,5% των βλαβών (προηγούμενο έτος 22,1%). Ακολούθησε το σύστημα καυσίμου με 18,2% και ο κινητήρας με 13,5%.
Στα καινούργια αυτοκίνητα, η βλάβη των ηλεκτρικών συστημάτων αυξήθηκε στο 26,1%, όταν το 2022 αφορούσε το 20,2%.
Πέρυσι, το 27,6% των ζημιών σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σημειώθηκε στα πρώτα 5.000 χλμ., ενώ το 21% των ζημιών σημειώθηκε μετά τα 25.000 χλμ.. Όσον αφορά τον χρόνο, το μεγαλύτερο μέρος (25,8%) των ζημιών σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σημειώθηκε μόνο μετά από περισσότερες από 360 ημέρες.