MENU

«Φρενάρει» τις πιέσεις η Ευρώπη — Πιο χαλαρά όρια CO₂ για τα αυτοκίνητα μέχρι το 2027

Ποιους ωφελεί η πρόταση για ελαστικότερους στόχους CO₂ και πώς αντιδρούν οι υποστηρικτές της πράσινης μετάβασης

Η Ευρωπαϊκή Βουλή άνοιξε τον δρόμο την Τρίτη (6/5) για την ταχεία έγκριση πιο ήπιων στόχων εκπομπών CO₂ για αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, μια αλλαγή που θα προσφέρει περισσότερο χρόνο συμμόρφωσης στις αυτοκινητοβιομηχανίες και θα μειώσει τον κίνδυνο υψηλών προστίμων, σύμφωνα με όσα μεταδίδει το Reuters.

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων είχαν προειδοποιήσει ότι οι ισχύοντες στόχοι για το 2025 θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πρόστιμα έως και 15 δισ. ευρώ, δεδομένου ότι αυτοί βασίζονται στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων — τομέας στον οποίο υστερούν έναντι των ανταγωνιστών από Κίνα και ΗΠΑ.

Έπειτα από έντονο παρασκήνιο και πιέσεις από τη βιομηχανία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε να υπολογίζονται οι μέσες εκπομπές CO₂ σε ορίζοντα τριετίας (2025-2027) αντί μόνο για το 2025, δίνοντας έτσι ευελιξία στον τρόπο συμμόρφωσης.

Οι ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της πρότασης για ταχεία υιοθέτηση της αλλαγής, αποφεύγοντας μήνες επίπονης διαπραγμάτευσης. Η τελική ψήφος επί της πρότασης της Επιτροπής θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, ενώ απαιτείται ακόμη και η έγκριση από τα κράτη-μέλη της Ε.Ε..

Η πρόεδρος της Επιτροπής, Ursula von der Leyen, χαρακτήρισε την αλλαγή ως μια “ανάσα” για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, η Volkswagen τόνισε την προηγούμενη εβδομάδα ότι, ακόμη και με την επιμήκυνση της περιόδου συμμόρφωσης, οι προκλήσεις του 2025 παραμένουν σημαντικές.

Από την άλλη πλευρά, ο φορέας του κλάδου των ηλεκτρικών μεταφορών E-Mobility Europe προειδοποιεί πως η χαλάρωση των στόχων για το 2025 θα οδηγήσει την Ευρώπη ακόμα πιο πίσω από την Κίνα στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, και θα αποθαρρύνει τις επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης.

Σχετικά Άρθρα