MENU

Η Ευρώπη «αγκαλιάζει» τις σιδηροδρομικές μεταφορές, γυρίζοντας την πλάτη στο αεροπλάνο

Υπέρ της ασφαλούς, δημόσιας συγκοινωνίας ακόμα και με παραπάνω κόστος τάχθηκε η πλειοψηφία των συμμετεχόντων σε σχετική έρευνα

Όλο και περισσότερο «αγκαλιάζουν» την επιλογή του τρένου και των σιδηροδρόμων για τις μεταφορές τους οι Ευρωπαίοι, όπως διαπιστώνεται μέσω έρευνας στην οποία έλαβαν μέρος περισσότεροι από 12.000 κάτοικοι της Ηπείρου μας.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 70+% δήλωσε ότι θα χρησιμοποιούσε περισσότερο τις δημόσιες συγκοινωνίες, εάν ήταν καλύτερα συνδεδεμένες, ενώ πάνω από τους μισούς υποστήριξαν, ότι θα τις χρησιμοποιούσαν ακόμη και αν κοστίζουν περισσότερο.

Όπως διαπιστώνεται λοιπόν, τα ταξίδια γύρω από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική με το τρένο θα αυξηθούν δραματικά τα επόμενα χρόνια εις βάρος των αεροπορικών μεταφορών. Αξίζει να σημειωθεί, πως τα ταξίδια μέσω των σιδηροδρόμων αντιπροσωπεύουν ήδη περίπου το ένα τρίτο (29%) των ταξιδιών αποστάσεων που διαρκούν 2,5 ώρες ή περισσότερο.

Το ίδιο ποσοστό αναμένει επίσης να ταξιδέψει περισσότερο με τρένο τους επόμενους 12 μήνες, ενώ σε βάθος πενταετίας αυτό αυξάνεται στο 40% μεταξύ των χωρών και στο 49% μεταξύ των πόλεων.

Αντίθετα, τα ταξίδια με αεροπλάνο αναμένεται να παραμείνουν στάσιμα την ίδια χρονική περίοδο, με μέγιστη αύξηση το 2%. Οι ερωτηθέντες προέβλεψαν ακόμη, ότι τα ταξίδια με αυτοκίνητο θα αυξηθούν, αλλά κατά 50% λιγότερο από τα ταξίδια με τρένο.

Οικολογικές σκέψεις

Η προθυμία για περισσότερα ταξίδια με τρένο στο μέλλον συμπληρώνεται επίσης από μια σαφή πλειοψηφία (62%) που υποστηρίζει τη νομοθεσία για την απαγόρευση των πτήσεων μικρών αποστάσεων, όπου υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για τρένα υψηλής ταχύτητας.

Στην Ευρώπη, όπου υπάρχει αυξανόμενος αριθμός σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας, η υποστήριξη αυξάνεται στο 67%.

Τέτοια νομοθεσία έχει ήδη εισαχθεί στη Γαλλία και έχει προταθεί και στην Ισπανία. Και στις δύο χώρες, διπλάσιοι ερωτηθέντες τάσσονται υπέρ της απαγόρευσης σε αντίθεση με αυτήν, σύμφωνα με την έρευνα, αφού οι συμμετέχοντες δήλωσαν, ότι θα υποστήριζαν ακόμη πιο αυστηρή νομοθεσία (63% στην Ισπανία και 56% στη Γαλλία).

Υπέρ της -ασφαλούς- δημόσιας συγκοινωνίας ακόμα και με παραπάνω κόστος

Περισσότεροι άνθρωποι λοιπόν υποστήριξαν τη χρηματοδότηση νέων σιδηροδρομικών υποδομών με αυξημένα τέλη κυκλοφορίας ή οδικής κυκλοφορίας από όσους ήταν αντίθετοι.

Η έρευνα διερεύνησε επίσης πώς μπορεί να αυξηθεί η χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών, με τους επιβάτες να προσδιορίζουν τον συνωστισμό, την προσιτή τιμή και την άνεση ως τις μεγαλύτερες προκλήσεις.

Σχετικά Άρθρα