Η 1η Σεπτέμβρη ορίζεται ως νέα ημερομηνία έναρξης λειτουργίας της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης B2G (Business to Government) για δαπάνες φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, έπειτα από τροποποίηση της κοινής απόφασης των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υποδομών και Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Παράλληλα, ορίζονται συγκεκριμένες εξαιρέσεις από την υποχρεωτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
Αναλυτικά, με βάση τη νομοθεσία, οι αναθέτουσες αρχές και οι αναθέτοντες φορείς υποχρεούνται να παραλαμβάνουν και να επεξεργάζονται ηλεκτρονικά τιμολόγια και παράλληλα οι οικονομικοί φορείς υποχρεούνται να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τιμολόγια, τα οποία είναι σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων και εκδίδονται κατά την εκτέλεση των δημοσίων συμβάσεων, ανεξαρτήτως αξίας αυτών.
Επιπλέον, αναφορικά με τις εξαιρούμενες κατηγορίες συμβάσεων και δαπανών, προστίθεται η περίπτωση των δαπανών συμβάσεων μίσθωσης έργου που συνάπτονται μεταξύ φυσικών προσώπων και φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.
Συνεπώς, οι περιπτώσεις που εξαιρούνται από την υποχρέωση υποβολής ηλεκτρονικής τιμολόγησης είναι οι κάτωθι: