MENU

Κοντά σε λύση για την αποκατάσταση της γέφυρας Βαρυμπόμπης ΥΠΟΜΕ, δήμος Κηφισιάς και Νέα Οδός

Βελτιωμένα έσοδα και κέρδη εμφάνισε το 2024 η Νέα Οδός λόγω των αυξημένων διελεύσεων οχημάτων

Βελτίωση εσόδων τόσο από τις αυξημένες διελεύσεις όσο και από την αύξηση των διοδίων πέτυχε το 2024 η Νέα Οδός, καθώς ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 172,6 εκατ. ευρώ από 150,5 εκατ. ευρώ το 2023. Επισημαίνεται πως η αύξηση των διελεύσεων για την περασμένη χρονιά ανήλθε στο 3,2%.

Η παραχωρησιούχος εταιρεία, η οποία αποτελεί κατά 100% θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ελέγχει ως γνωστόν το μεσαίο τμήμα της Ιονίας Οδού (από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα), της ΑΘΕ Αθήνα (από τον κόμβο της Μεταμόρφωσης έως το Μαλιακό) αλλά και το συνδετήριο κλάδο της ΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα.

Τα κέρδη της εταιρείας ακολούθησαν την αύξηση του κύκλου εργασιών και σε επίπεδο προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 18,5 εκατ. ευρώ από 14,6 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ η μετά φόρων κερδοφορία διαμορφώθηκε στα 19,8 εκατ. ευρώ από 17 εκατ. ευρώ το 2023.

Σε εκκρεμότητα παραμένει η ολοκλήρωση εργασιών σε συγκεκριμένα σημεία στην περίμετρο των έργων παραχώρησης, όπου με ευθύνη του Δημοσίου δεν έχει προχωρήσει η διαμόρφωση του ανισόπεδου κόμβου Καλυφτάκη, Βαρυμπόμπης (όπου πρόκειται να δημιουργηθούν και πλευρικά διόδια) και του μετωπικού σταθμού διοδίων στη Χαλκίδα.

Ειδικότερα για τη Βαρυμπόμπη, όπου απαιτείται η κατεδάφιση της γέφυρας καθώς – όπως ανάφερε και προσφάτως ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος – εμφανίζει σοβαρά τεχνικά ζητήματα, όπως το ανεπαρκές ελεύθερο ύψος κάτω από τη γέφυρα και τα ακρόβαθρα που πατούν απευθείας στο οδόστρωμα, δημιουργώντας κινδύνους για την κυκλοφορία.

Κοντά σε συναινετική λύση με το δήμο Κηφισιάς

Σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχουν ενεργές συζητήσεις με το δήμο Κηφισιάς και αναζητείται συναινετική λύση στο ζήτημα προκειμένου να αποκατασταθεί το σημείο της ΠΑΘΕ σύμφωνα με τη μελέτη και τη σχετική Σύμβαση Παραχώρησης με την Νέα Οδό που ενδεχομένως να καρποφορήσουν το 2025.

Πάντως στις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της παραχωρησιούχου εταιρίας αναφέρεται πως στα τέλη του 2024 υπογράφηκε συμφωνία επέκτασης της ολοκλήρωσης των υπολειπόμενων εργασιών έως τα τέλη του 2027. Το κόστος των εργασιών είχε υπολογιστεί πέριξ των 20 εκατ. ευρώ (με τιμές 2006).

Σημειώνεται πάντως ότι η παραχωρησιούχος εκ της Σύμβασης Παραχώρησης αποζημιώνεται για τα διαφυγόντα κέρδη από τη μη εγκατάσταση και λειτουργία διοδίων. Ειδικότερα, το δημόσιο κατέβαλε εντός του 2024 αποζημιώσεις στην εταιρεία συνολικού ποσού ευρώ 11,6 εκατ. ευρώ εξαιτίας της μη έγκαιρης λειτουργίας σταθμών διοδίων για το πρώτο εξάμηνο του 2023, αλλά και εξαιτίας της αναστολής είσπραξης διοδίων από τους σταθμούς Γαβρολίμνης.

Σχετικά Άρθρα