Στην ανάκληση 694.271 οχημάτων στις ΗΠΑ, λόγω μακροχρόνιων προβλημάτων που σχετίζονται με ρωγμές σε εξάρτημα, που μπορεί να προκαλέσει ανάφλεξη, προχωρά η Ford, προβλέποντας ζημιά για την αυτοκινητοβιομηχανία ύψους 570 εκατ. δολαρίων.
Η συγκεκριμένη είδηση ισχύει για ορισμένα μοντέλα Bronco Sport από το 2021 έως το 2024 και Escape από το 2020-2022, όπως μεταδίδει το Reuters. Η Ford έχει εντοπίσει οκτώ περιπτώσεις όπου η ρωγμή σε ένα μπεκ ψεκασμού καυσίμου οδήγησε σε πυρκαγιά κάτω από το καπό του αυτοκινήτου. Καμία από αυτές δεν οδήγησε σε τραυματισμούς, όπως σημειώνει η εταιρεία.
Η Ford ανέφερε σε ξεχωριστή κατάθεση στις ρυθμιστικές αρχές ότι αναμένει να επιβαρυνθεί με κόστος περίπου 570 εκατ. δολαρίων, καθώς τόσο αξιολογεί τις διαδικασίες προκειμένου να δοθεί λύση στο πρόβλημα. Στο λογιστικό σκέλος της υπόθεσης, το συγκεκριμένο πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί ως ειδικό στοιχείο στα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου και δεν θα επηρεάσει τα προσαρμοσμένα κέρδη ή τις ταμειακές ροές της, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η εταιρεία.
Προβλήματα με τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου εντοπίστηκαν ήδη από το 2022, όταν η Ford ανακάλεσε περίπου 500.000 οχήματα. Οι ρυθμιστικές αρχές ασφάλειας αυτοκινήτων των Ηνωμένων Πολιτειών ξεκίνησαν μια έρευνα το 2024 για να αξιολογήσουν την επάρκεια της προηγούμενης δράσης και στα συμπεράσματά τους είπαν ότι το σχέδιο της Ford «δεν αντιμετωπίζει την αιτία του προβλήματος». Η αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε τη δική της έρευνα εκείνο το έτος και στη συνέχεια είχε πολλαπλές συναντήσεις με τις αρμόδιες αρχές πριν από την τελευταία απόφασή της για ανάκληση των 700.000 οχημάτων.
Δυσοίωνο το άμεσο μέλλον για τα έσοδα της εταιρείας
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Jim Farley, δηλώνει εκνευρισμένος με το γεγονός ότι η Ford είναι η αυτοκινητοβιομηχανία με τις περισσότερες ανακλήσεις οχημάτων στην Αμερική και είναι διατεθειμένος να χάσει χρήματα για να διορθώσει το πρόβλημα.
Όπως ο ίδιος τονίζει, η εταιρεία θα κρατήσει τα πρόσφατα ανασχεδιασμένα μοντέλα για έως και έξι εβδομάδες, προκειμένου να πραγματοποιήσει επιπλέον ελέγχους ποιότητας που υπερβαίνουν τις εκτεταμένες δοκιμές που πραγματοποιεί η Ford στα εργοστάσιά της. Με την πάροδο του χρόνου, η αυτοκινητοβιομηχανία ελπίζει να μειώσει τα αποθεματικά εγγύησης που έχουν υπερδιπλασιαστεί σε πέντε χρόνια. Βραχυπρόθεσμα, ωστόσο, αυτό σημαίνει ότι τα έσοδα της Ford θα πληγούν επειδή δεν θα αποστέλλει άμεσα μοντέλα στους αντιπροσώπους.
«Τα κέρδη μας μπορεί να είναι λίγο ασταθή», δήλωσε ο Farley στους αναλυτές κατά την ανακοίνωση των κερδών του πρώτου τριμήνου της Ford τον Απρίλιο. «Αυτό που θα δούμε μακροπρόθεσμα είναι λιγότερες ανακλήσεις και χαμηλότερο κόστος εγγύησης λόγω αυτής της νέας διαδικασίας», κατέληξε.