Θετικές ήταν οι πρώτες εντυπώσεις που άφησε το νέο αυτόνομο λεωφορείο «made in Spain», οι δοκιμές του οποίου διεξάγονται από τις 15/9 στους δρόμους της Μαδρίτης.
Σύμφωνα με το Euronews, το 100% ηλεκτρικό όχημα, χωρητικότητας 12 επιβατών, όχι μόνο πηγαίνει τις μεταφορές ένα βήμα πιο πέρα, αλλά υποδεικνύει και μια πιθανή λύση στην έλλειψη οδηγών.
Οι προσδοκίες ήταν εμφανείς από τις πρώτες ημέρες: οι επιβάτες που ήρθαν να το δοκιμάσουν αναγνώρισαν τον ενθουσιασμό του να ταξιδεύεις με ένα λεωφορείο χωρίς οδηγό, ενώ οι εργαζόμενοι πάνω στο πρότζεκτ έδειξαν υπερηφάνεια και ενθουσιασμό για τη συμμετοχή τους σε ένα πρωτοποριακό έργο στην πόλη.
«Αυτό το λεωφορείο είναι ένα από τα καλύτερα που έχω δοκιμάσει ποτέ. Συμπεριφέρεται πολύ καλά δυναμικά. Ας πούμε ότι η τεχνολογία είναι πολύ καλά ενσωματωμένη, δεν συμπεριφέρεται ακανόνιστα ή ρομποτικά όπως άλλα λεωφορεία», δήλωσε ο César Omar Chacón Fernández, επικεφαλής της Διεύθυνσης Σχεδιασμού Τροχαίου Υλικού της EMT.
Το μέλλον της αστικής κινητικότητας
Στόχος του οχήματος δεν είναι η αντικατάσταση των οδηγών, αλλά να διερευνηθεί το πώς αυτή η τεχνολογία μπορεί να συμπληρώσει τις δημόσιες μεταφορές. Σε πολλές περιοχές στην Ευρώπη, η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών αποτελεί μια αυξανόμενη πρόκληση και τα αυτόνομα λεωφορεία θα μπορούσαν να ανακουφίσουν αυτή την έλλειψη.
«Στη Μαδρίτη δεν έχουμε πρόβλημα στελέχωσης, αλλά βλέπουμε μια ευκαιρία για τη βελτίωση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας των λεωφορείων μας. Αυτού του είδους η τεχνολογία μπορεί να καλύψει τα λεγόμενα “hot spots” όπου το πρόβλημα αυτό είναι πολύ εμφανές», υπογραμμίζει άτομο μέσα από την ομάδα στελέχωσης.
Ασφάλεια και εμπιστοσύνη
Ορισμένοι κάτοικοι έχουν εκφράσει αμφιβολίες σχετικά με την αξιοπιστία του έργου, αλλά η EMT λέει ότι το σύστημα είναι ασφαλές και βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και χρόνια: «Δεν είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζουμε αυτή την τεχνολογία: εργαζόμαστε με αυτόνομα οχήματα εδώ και τέσσερα ή πέντε χρόνια και αυτό είναι ένα από τα πιο αξιόπιστα που έχουμε δοκιμάσει».
Το λεωφορείο ενσωματώνει ένα προηγμένο σύστημα που παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την ταχύτητα, την επιτάχυνση, την τροχιά, την κατάσταση των θυρών, τις ράμπες προσβασιμότητας και τις ενδείξεις. Ο ολοκληρωμένος έλεγχος βελτιστοποιεί την ασφάλεια και βελτιώνει την αποδοτικότητα της οδήγησης.
Επιπλέον, ένας χειριστής ασφαλείας βρίσκεται πάντα επί του οχήματος. Ο ρόλος του είναι να παρακολουθεί το ταξίδι και να ενεργεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, είτε ανοίγοντας τις πόρτες είτε φρενάροντας χειροκίνητα. «Πρόκειται για μια πλήρως αυτόνομη γραμμή, αλλά ποτέ δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη», βεβαιώνουν οι υπεύθυνοι.
Με αυτή τη δοκιμή, η Μαδρίτη εντάσσεται στην ομάδα των ευρωπαϊκών πόλεων, όπως το Παρίσι, η Στοκχόλμη και το Αμβούργο, που πειραματίζονται με την αυτόνομη κινητικότητα, ένα πρώτο βήμα προς τις δημόσιες συγκοινωνίες του μέλλοντος.