MENU

«Ψήνετε» ταξίδι στη Χαβάη; Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Πέντε συμβουλές για να βελτιώσετε την εμπειρία σας

Η συγγραφέας Megan duBois επισκέφθηκε για πρώτη φορά τη Χαβάη. Περιγράφει την εμπειρία της στον ηλιόλουστο προορισμό και επισημαίνει πέντε σημεία που κάθε ταξιδιώτης θα πρέπει να γνωρίζει για να απολαύσει περισσότερο την εμπειρία του στο νησί.

“Πήγα σε ένα εννεαήμερο ταξίδι στο Οάχου που περιλάμβανε διαμονή στο Aulani Resort της Disney στο Κο Ολίνα.

Επειδή ήταν η πρώτη φορά που επισκεπτόμουν τη Χαβάη, προσπάθησα να κάνω όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έρευνα πριν από το ταξίδι μου. Αλλά μετά την άφιξή μου, εξακολουθούσα να εύχομαι να ήξερα μερικά πράγματα.

Νόμιζα ότι θα ήταν πολύ πιο δύσκολο να μετακινηθώ στο νησί

Πριν φύγω για το Οάχου, είχα ακούσει από φίλους και είχα διαβάσει σε ομάδες κοινωνικής δικτύωσης ότι η μετακίνηση θα ήταν δύσκολη. Οι φόβοι μου ότι θα κολλούσα στην κίνηση για ολόκληρη την εβδομάδα άρχισαν να με πιάνουν πριν καν κατέβω από το αεροπλάνο.

Στην πραγματικότητα, η οικογένειά μου και εγώ δεν κολλήσαμε ποτέ σε μποτιλιάρισμα κατά τη διάρκεια της εξαήμερης παραμονής μας στο νησί.

Ο υπάλληλος του ξενοδοχείου που διαμείναμε μας εξήγησε ότι ανεξάρτητα από το μέρος του νησιού στο οποίο βρισκόμαστε, το μεγάλο μυστικό είναι να βγαίνουμε μετά τις 9 το πρωί και να προσπαθούμε να επιστρέψουμε είτε πριν τις 3 το μεσημέρι είτε μετά τις 6 το απόγευμα.

Ακολουθήσαμε αυτόν τον κανόνα κάθε μέρα του ταξιδιού μας και δεν αντιμετωπίσαμε ποτέ κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ ταξιδεύαμε από το Κο Ολία στο Περλ Χάρμπορ και από εκεί στη νότια ακτή.

Βρήκαμε επίσης ότι οι οδηγοί ήταν πολύ πιο ευγενικοί από ό,τι έχουμε συνηθίσει στη Φλόριντα.

Το είδος του αντηλιακού που πακετάρετε έχει σημασία

Η λίστα συσκευασίας μου για τη Χαβάη ήταν μεγάλη, αλλά ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία ήταν το αντηλιακό. Η Χαβάη βρίσκεται κοντά στον ισημερινό, οπότε οι υπεριώδεις ακτίνες UV είναι ακόμη πιο ισχυρές στα νησιά.

Αλλά ευχήθηκα να είχα μάθει περισσότερα για τους κανόνες των νησιών γύρω από το αντηλιακό που είναι ασφαλές για τους υφάλους πριν ξεκινήσω να πακετάρω.

Η Χαβάη ψήφισε νόμο για την απαγόρευση της πώλησης αντηλιακών με τις χημικές ουσίες οξυβενζόνη και οκτινοξάτη, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ το 2021. Και σε ορισμένες κομητείες επιτρέπονται μόνο αντηλιακά με βάση τα ορυκτά.

Κατέληξα να χρησιμοποιώ αντηλιακό Sun Bum καθ’ όλη τη διάρκεια της διαμονής μου και τώρα που ξέρω περισσότερα, θα συνεχίσω να το χρησιμοποιώ στη Φλόριντα για να συμβάλω στην προστασία των κοραλλιογενών υφάλων.

Μακάρι να ήξερα ότι υπάρχουν περισσότερα από ένα Leonard’s Bakery στο νησί

Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα σημεία στο Οάχου είναι το Leonard’s Bakery, γνωστό για τα πορτογαλικού τύπου ντόνατς που ονομάζονται malasadas.

Το κεντρικό κατάστημα βρίσκεται κοντά στη Χονολουλού, η οποία απείχε περίπου 40 λεπτά οδήγησης από το σημείο όπου μέναμε. Είχα λίγο πολύ αποδεχτεί ότι θα έπρεπε να προϋπολογίσουμε μερικές ώρες μια μέρα για να δοκιμάσουμε τις ζαχαρένιες λιχουδιές.

Αλλά μόλις προσγειωθήκαμε στο Οάχου, παρατηρήσαμε ένα φορτηγό φαγητού του Leonard’s Bakery – που ονομάστηκε με αγάπη Malasadamobiles – περίπου 10 λεπτά από το θέρετρο.

Το φορτηγό μοίραζε ζεστά malasadas κατά παραγγελία, αλλά δεν προσέφερε το διευρυμένο μενού του κεντρικού φούρνου. Για εμάς άξιζε τον κόπο προκειμένου να γλιτώσουμε χρόνο οδήγησης.

Ο καιρός μπορεί να αλλάξει ανάλογα με το σε ποια πλευρά του νησιού βρίσκεστε

Ο καιρός μπορεί να είναι δραστικά διαφορετικός σε όλο το Οάχου. Για παράδειγμα, όταν φύγαμε από το Κο Ολίνα στη δυτική πλευρά του νησιού για να οδηγήσει στη Βόρεια Ακτή, ο ήλιος έβγαινε και ήταν πολύ ζεστά.

Μετά από περίπου μία ώρα οδήγησης, περάσαμε από το Kualoa Ranch, τοποθεσία γυρισμάτων για την ταινία Jurassic Park, και ξαφνικά ήταν πιο δροσερός και συννεφιασμένος.

Μόλις φτάσαμε στη βόρεια ακτή, ο ήλιος ξαναβγήκε και μπορέσαμε να απολαύσουμε τη μέρα μας στην παραλία.

Η εκμάθηση μερικών βασικών φράσεων της Χαβάης είναι πολύ σημαντική για τους ντόπιους

Ήταν ωραίο να μπορούμε να επικοινωνούμε με τους ντόπιους που συναντήσαμε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας. Η γνώση μερικών βασικών ρητών και φράσεων στη μητρική γλώσσα έχει μεγάλη σημασία για τους κατοίκους, όπου κι αν ταξιδεύετε.

Ήξερα κάποιες βασικές λέξεις της Χαβάης – όπως το «aloha» (γεια σας) και το «mahalo» (ευχαριστώ) – αλλά θα ήθελα να είχα μάθει μερικές ακόμα. Όσο ήμουν εκεί, μια νέα φράση που έμαθα και μου ήταν χρήσιμη ήταν το «a hui hou», που σημαίνει μέχρι να ξανασυναντηθούμε.”