Λίγους μόλις μήνες μετά την απόκτηση ενός ιστορικού αρχοντικού ηλικίας σχεδόν δύο αιώνων στη γαλλική ύπαιθρο, ένα ζευγάρι βρέθηκε αντιμέτωπο με μια δοκιμασία που θα μπορούσε να βάλει οριστικό τέλος στο φιλόδοξο σχέδιό του για την αναβίωση του ακινήτου που είχαν μόλις αποκτήσει.
Ο 35χρονος Dimitri και ο 28χρονος David Petitpas αγόρασαν τον Σεπτέμβριο του 2025 το Egmont Manor, ένα επιβλητικό κτήμα κοντά στην περιοχή Cloyes-les-Trois-Rivières, περίπου μία ώρα από το Παρίσι, καταβάλλοντας 330.000 ευρώ. Παρά την εγκαταλελειμμένη κατάσταση του ακινήτου, οι δύο νέοι ιδιοκτήτες οραματίζονταν τη μετατροπή του σε έναν πολυτελή ξενώνα φιλοξενίας και χώρο εκδηλώσεων.

Το ιστορικό αρχοντικό δεν διέθετε παροχή νερού ή ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ η στέγη παρουσίαζε εκτεταμένες φθορές. Ωστόσο, με δάνειο ύψους 100.000 ευρώ ξεκίνησαν άμεσα τις εργασίες αποκατάστασης, ελπίζοντας πως μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο θα μπορούσαν ακόμη και να πραγματοποιήσουν εκεί τη γαμήλια δεξίωσή τους.
Στις 20 Νοεμβρίου, ενώ οι εργασίες βρίσκονταν σε εξέλιξη, το ζευγάρι δέχθηκε αργά το βράδυ τηλεφώνημα από τις τοπικές αρχές. Το Egmont Manor είχε παραδοθεί στις φλόγες.
Λίγες ώρες νωρίτερα, συνεργείο πραγματοποιούσε εργασίες αντιμετώπισης μυκήτων στο κτίριο με τη χρήση χημικών ουσιών, γεγονός που είχε οδηγήσει τους ιδιοκτήτες να απομακρυνθούν προσωρινά από το ακίνητο.

Η πυρκαγιά ξέσπασε περίπου στις 20:00. Οι έρευνες για τα ακριβή αίτια συνεχίζονται, ενώ σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες εξετάζεται η πιθανή εμπλοκή εργαζομένου που βρισκόταν στο έργο.
«Αρχικά θεωρήσαμε ότι πρόκειται για κάποιο κακόγουστο αστείο», περιγράφει ο Dimitri. «Στείλαμε φίλους που ζουν κοντά για να διαπιστώσουν τι συμβαίνει. Όταν έφτασαν, επιβεβαίωσαν πως το αρχοντικό καιγόταν πραγματικά».
Οι φλόγες έκαιγαν για περίπου 14 ώρες. Η δύσκολη πρόσβαση στο κτήμα καθυστέρησε την επιχείρηση κατάσβεσης, με αποτέλεσμα όταν οι πυροσβεστικές δυνάμεις έφτασαν στο σημείο, μεγάλο μέρος της στέγης να έχει ήδη καταρρεύσει.
Η φωτιά τέθηκε πλήρως υπό έλεγχο το επόμενο πρωί, στις 10:00, αφήνοντας πίσω της εκτεταμένες ζημιές.

Η οροφή και η σοφίτα καταστράφηκαν ολοσχερώς, ενώ τμήματα των ξύλινων κατασκευών κατέρρευσαν στον πρώτο όροφο. Το κτίριο έμεινε εκτεθειμένο στις δύσκολες χειμερινές καιρικές συνθήκες, επιβαρύνοντας περαιτέρω την κατάστασή του.
«Χάσαμε ολόκληρη τη στέγη και τη σοφίτα. Όλα κατέρρευσαν στον πρώτο όροφο. Από ένα έργο ανακαίνισης διάρκειας ενός έτους, βρεθήκαμε να μιλάμε πλέον για ένα σχέδιο τριών ετών», σημειώνει ο ιδιοκτήτης.
Το ζευγάρι είχε ασφαλίσει το ακίνητο μόλις δύο μήνες πριν από την πυρκαγιά. Η ασφαλιστική εταιρεία έχει ήδη αποδεχθεί κατ’ αρχήν την κάλυψη των ζημιών, ωστόσο δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί το τελικό ποσό αποζημίωσης.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το κόστος αποκατάστασης μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 1,3 εκατ. ευρώ, ποσό σχεδόν τετραπλάσιο από την αξία αγοράς του ακινήτου.
Η περίπτωση του Egmont Manor παρουσιάζει ιδιαίτερες απαιτήσεις, καθώς πρόκειται για ιστορικό κτίσμα. Αυτό σημαίνει ότι η αποκατάσταση της στέγης θα πρέπει να πραγματοποιηθεί με απόλυτο σεβασμό στα αρχικά αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά και με παραδοσιακές τεχνικές κατασκευής.
«Η ασφαλιστική μιλά για αποκατάσταση όπως ακριβώς ήταν πριν. Αυτό σημαίνει ότι όλα πρέπει να ξαναγίνουν χειροποίητα, όπως είχαν κατασκευαστεί αρχικά», εξηγεί ο Dimitri.
Το Egmont Manor χρονολογείται από το 1880 και η οικογένεια Petitpas αποτελεί μόλις τον τέταρτο ιδιοκτήτη στην ιστορία του.
Όταν το απέκτησαν, το κτήμα βρισκόταν σε εξαιρετικά κακή κατάσταση. Η βλάστηση είχε κυριεύσει μεγάλο μέρος του περιβάλλοντος χώρου, οι εσωτερικοί χώροι παρέμεναν αναξιοποίητοι για χρόνια, ενώ δεν υπήρχαν βασικές υποδομές λειτουργίας.
Παρότι δεν διέθεταν προηγούμενη εμπειρία σε έργα αποκατάστασης, οι δύο ιδιοκτήτες αποφάσισαν να αναλάβουν μεγάλο μέρος των εργασιών μόνοι τους, μελετώντας τεχνικές και διαδικασίες μέσα από εκπαιδευτικό υλικό στο διαδίκτυο.
Στόχος τους παραμένει η μετατροπή του αρχοντικού σε έναν πολυτελή ξενώνα φιλοξενίας, καθώς και η πραγματοποίηση της γαμήλιας γιορτής που δεν κατάφεραν ποτέ να οργανώσουν.
Παρά τις δυσκολίες, το εγχείρημα έχει αποκτήσει χιλιάδες υποστηρικτές. Οι δύο ιδιοκτήτες καταγράφουν την πορεία αποκατάστασης του ακινήτου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συγκεντρώνοντας συνολικά περίπου 1,6 εκατ. ακολούθους.
Η στήριξη αυτή λειτουργεί πλέον ως σημαντικό κίνητρο για τη συνέχιση του έργου.
«Στην αρχή το κάναμε για εμάς και για διασκέδαση. Δεν περιμέναμε ποτέ ότι θα αποκτούσαμε τόσο μεγάλο κοινό. Σήμερα αισθανόμαστε ότι έχουμε έναν σκοπό και μια αποστολή. Όλος αυτός ο κόσμος μάς δίνει δύναμη να συνεχίσουμε», καταλήγει ο Dimitri.
Πλέον, ο νέος στόχος είναι πιο ρεαλιστικός: να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους τουλάχιστον ένα υπνοδωμάτιο και ένα λουτρό, ώστε το ζευγάρι να μπορέσει επιτέλους να εγκατασταθεί στο ιστορικό κτήμα που, παρά τις αντιξοότητες, εξακολουθεί να αποτελεί το όνειρο της ζωής του.
Περισσότερες ειδήσεις
Ένα στα τρία σπίτια είναι κενό – Γιατί η Βουλή επαναφέρει το βλέμμα στα αδρανή ακίνητα