Σταθερός παραμένει ο στόχος της εταιρίας Gastrade, η οποία ελέγχει το FSRU της Αλεξανδρούπολης, για τη δημιουργία ενός δεύτερου σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου, στο Θρακικό Πέλαγος. Ο λόγος για το FSRU Θράκης, η δημιουργία του οποίου προετοιμάζεται με την προώθηση των αναγκαίων περιβαλλοντικών μελετών.
Πολύ δε περισσότερο που η πολιτική της ΕΕ για πλήρη κατάργηση της τροφοδοσίας της Ευρώπης με φυσικό αέριο από τη Ρωσία το 2027 καθιστά αναγκαία την ύπαρξη τέτοιου είδους υποδομών που μαζί με τον Κάθετο Διάδρομο μεταφοράς φυσικού αερίου, μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στην τροφοδοσία με LNG των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης έως την Ουκρανία.
Έτσι σύμφωνα με πληροφορίες η περιβαλλοντική αδειοδότηση για το νέο FSRU ολοκληρώνεται σταδιακά, καθώς ήδη έχει εγκριθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από τις αρμόδιες επιτροπές του Περιφερειακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Όπως έχει ανακοινωθεί από την εταιρία, το νέο FSRU, το οποίο θα διαθέτει πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποιήσης υγροποιημένου αερίου (LNG) θα εγκατασταθεί στο Θρακικό Πέλαγος, ανοικτά του Έβρου. Υποθαλάσσιος και χερσαίος αγωγός θα συνδέουν τη πλωτή μονάδα με τον αγωγό ΤΑΡ ή και με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Αερίου της Ελλάδας που διαχειρίζεται ο ΔΕΣΦΑ.
Η μονάδα θα βρίσκεται αγκρυροβολημένη 9 χλμ. νοτιοδυτικά της Αλεξανδρούπολης σε απόσταση 8 χλμ. από την απέναντι ακτή, στη θαλάσσια περιοχή της Θράκης και σε βάθος περίπου 35 μέτρων.
Εξαγωγικός ο προσανατολισμός της νέας υποδομής
Ο Ανεξάρτητος Σταθμός Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) Θράκης, θα έχει εξαγωγικό προσανατολισμό όπως και η πρώτη μονάδα της Gastrade, το FSRU Αλεξανδρούπολης, το οποίο ήδη από την 1η Οκτωβρίου, λειτουργεί κανονικά μετά την αποκατάσταση των τεχνικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε από τον περασμένο Ιανουάριο. Υπενθυμίζεται ότι το FSRU της Αλεξανδρούπολης είναι ο πρώτος πλωτός σταθμός αποθήκευσης LNG που λειτούργησε στην Ελλάδα.
Σε ότι αφορά το FSRU Θράκης η αποθηκευτική του ικανότητα θα κυμαίνεται μεταξύ 170.000 κυβικά μέτρα έως 185.000 κυβικά μέτρα LNG, ενώ εκτιμάται ότι σε πλήρη ανάπτυξη θα μπορεί να καλύψει ζήτηση ως και 3 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως.
Το πλωτό τερματικό θα συνδέεται με υποθαλάσσιο αγωγό μήκους περίπου 15χλμ με την ξηρά, όπου χερσαίος αγωγός μήκους περίπου 5 χλμ θα τον συνδέει με τον αγωγό ΤΑΡ στο ύψος της Άνθειας, όπου θα κατασκευαστεί και ο Μετρητικός /Ρυθμιστικός Σταθμός. Στο έργο υπάρχει πρόβλεψη για το ενδεχόμενο διασύνδεσης του και με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς, στον κλάδο Κήποι – Κομοτηνή.
Υπενθυμίζεται ότι στην Gastrade συμμετέχουν με ίσα μερίδια 20% ο καθένας, η Ελμίνα Κοπελούζου, η Gaslog, η ΔΕΠΑ, ο ΔΕΣΦΑ και η Bulgartransgaz.