MENU

ΟΣΥ: Ξηλώνει στύλους των τρόλεϊ στην Αθήνα και προχωρά σε διαγωνισμό 20 εκατ. ευρώ για υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων

Οι φορτιστές θα εγκατασταθούν στα αμαξοστάσια Βοτανικού, Ανθούσας και Πέτρου Ράλλη, προκειμένου να υποστηριχθούν τα 125 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα παραδοθούν έως το τέλος της χρονιάς

Στην αποξήλωση στύλων από το ανενεργό δίκτυο των τρόλεϊ προχωρά η ΟΣΥ, ενώ παράλληλα βάζει μπρος τη διαγωνιστική διαδικασία για την κατασκευή υποδομών φόρτισης για την επόμενη «φουρνιά» των 125 ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία και αναμένει, προκηρύσσοντας ανοιχτό διαγωνισμό προϋπολογισμού σχεδόν 20 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα αφαιρεθούν συνολικά 60 στύλοι: 26 στο Ψυχικό, κατά μήκος της οδού Γρηγορίου Ξενοπούλου και 34 στο κέντρο της Αθήνας, στις οδούς Μάρνη και Καρόλου, έως την πλατεία Καραϊσκάκη. Το έργο έχει προϋπολογισμό 29.820 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε τρεις μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Όπως επισημαίνεται στη σχετική πρόσκληση, οι εργασίες θα εκτελούνται με ιδιαίτερη προσοχή, καθώς η περιοχή περιλαμβάνει δίκτυα της ΔΕΗ, του ΟΤΕ και του δημοτικού φωτισμού. Για την ελαχιστοποίηση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, οι αποκοπές των στύλων θα πραγματοποιούνται κυρίως Σαββατοκύριακα ή νυχτερινές ώρες, και μετά την ολοκλήρωση κάθε εργασίας θα αποκαθίσταται πλήρως το πεζοδρόμιο.

Το ζήτημα των τρόλεϊ και του μέλλοντος του μέσου απασχολεί έντονα τη δημόσια σφαίρα από το περασμένο καλοκαίρι με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη να έχει ήδη ανακοινώσει τη στρατηγική για σταδιακή κατάργηση των εναέριων γραμμών στο κέντρο της Αθήνας και στον Πειραιά. Ο ίδιος έχει αναφερθεί στον διττό χαρακτήρα αυτής της στρατηγικής υπογραμμίζοντας πως αποτελεί τόσο θέμα αισθητικό όσο και οικονομικό.

Φθηνότερη λύση η αγορά – κυκλοφορία ηλεκτρικών λεωφορείων έναντι των τρόλεϊ

Ο κ. Κυρανάκης έχει υποστηρίξει ότι το κόστος λειτουργίας των τρόλεϊ είναι σημαντικά υψηλότερο από εκείνο των ηλεκτρικών λεωφορείων, αναφέροντας ότι κάθε χιλιόμετρο τρόλεϊ κοστίζει περίπου 5,5 ευρώ στον φορολογούμενο, ενώ για ένα ηλεκτρικό λεωφορείο το κόστος είναι μόλις 2,5 ευρώ. Έχει επισημάνει επίσης πως με το ποσό που απαιτείται για την προμήθεια δύο τρόλεϊ, μπορούν να αγοραστούν τρία ηλεκτρικά λεωφορεία.

Βάσει των όσων έχουν ήδη ανακοινωθεί, ωστόσο, τα τρόλεϊ δεν θα καταργηθούν πλήρως, αλλά ο σχεδιασμός θα ξεδιπλωθεί σε δύο φάσεις. Κατά συνέπεια, για κάποια χρόνια θα διατηρηθούν σε βασικές ευθείες γραμμές, όπως στις λεωφόρους Συγγρού και Κηφισίας, όπως επίσης και στην οδό Πειραιώς. Να σημειωθεί επίσης ότι η ΟΣΥ σχεδιάζει και την προμήθεια τρόλεϊ νέας τεχνολογίας IMC, τα οποία έχουν τη δυνατότητα εν κινήσει φόρτισης και ως εκ τούτου μπορούν να κινούνται ανεξάρτητα από τα καλώδια για περίπου 15 χιλιόμετρα.

Εγκατάσταση υποδομών φόρτισης σε τρία αμαξοστάσια

Απώτερος στόχος του υπουργείου, πάντως, παραμένει η σταδιακή αντικατάσταση των τρόλεϊ από ηλεκτρικά λεωφορεία. Εν αναμονή των 125 καινούριων οχημάτων, τα οποία θα ενσωματωθούν στον στόλο της δημόσιας συγκοινωνίας στην Αθήνα, εκκίνησαν αυτήν την εβδομάδα και οι διαδικασίες για τις υποδομές φόρτισης που θα τα υποστηρίξουν.

Η ΟΣΥ προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό για την εγκατάσταση υποδομών φόρτισης στα αμαξοστάσια Βοτανικού, Ανθούσας και Πέτρου Ράλλη, προκειμένου να υποστηριχθούν τα 125 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που αναμένεται να παραδοθούν έως το τέλος του 2025, όπως αναφέρεται στη σχετική πρόσκληση προκειμένου να αιτιολογηθούν οι επείγουσες διαδικασίες που ακολουθούνται.

Η εταιρεία αναφέρει ότι ο εν λόγω διαγωνισμός «τελεί στο στάδιο της κατακύρωσης. Βάσει των εκτιμήσεων, έως τις 31.12.2025 αναμένεται η παράδοση στην Ο.ΣΥ. των 125 νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, τα οποία θα ενταχθούν στον στόλο των Αμαξοστασίων Βοτανικού, Ανθούσας και Π. Ράλλη. Η παράδοση αυτή καθιστά επείγουσα τη διενέργεια της παρούσας διαδικασίας, προκειμένου τα ανωτέρω αμαξοστάσια να διαθέτουν, κατά τον χρόνο παραλαβής των οχημάτων, τις αναγκαίες υποδομές φόρτισης».

Η φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων θα πραγματοποιείται στα αμαξοστάσια με φορτιστές βραδείας φόρτισης των 360 KW, «λόγω των λειτουργικών απαιτήσεων του συγκοινωνιακού έργου στην Περιφέρεια Αττικής, της έκτασης και της μορφής του δικτύου των αστικών οδικών μέσων, την άμεση ανάγκη προμήθειας ηλεκτρικών λεωφορείων και προκειμένου να αποφευχθούν καθυστερήσεις σχετικά με τις διαδικασίες χωροθέτησης των ηλεκτρικών φορτιστών σε σημεία του οδικού δικτύου».

Αναλυτικά το αντικείμενο της σύμβασης, η οποία προσεγγίζει τα 20 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, περιλαμβάνει τις ηλεκτρικές υποδομές που αφορούν στις νέες εγκαταστάσεις με την προσθήκη εξωτερικών Compact υποσταθμών (Κιόσκια) με τους αντίστοιχους εξωτερικούς Ηλ. Πίνακες (PILLARS) για την τροφοδοσία των προστιθέμενων ηλεκτρικών παροχών για τους νέους φορτιστές των ηλεκτρικών λεωφορείων.

Η ολοκλήρωση αυτών των έργων θεωρείται κρίσιμη, καθώς χωρίς πλήρως λειτουργικές υποδομές, τα νέα λεωφορεία δεν θα μπορούν να ενταχθούν στον στόλο ομαλά. Η υλοποίηση της σύμβασης προβλέπεται να διαρκέσει έξι μήνες από την παράδοση των αμαξοστασίων στον ανάδοχο.

Σχετικά Άρθρα