MENU

Καταγγελία επιβάτη: Τρένο μπήκε σε λάθος γραμμή στη Θεσσαλονίκη – «Αιχμές» ανάμεσα σε ΟΣΕ και Hellenic Train

Πανικός και σκοτάδι στους σταθμούς – Αντιδράσεις επιβατών για λάθος δρομολόγιο και έλλειψη ενημέρωσης

Νέο περιστατικό που εγείρει ερωτήματα για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου σημειώθηκε στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λάρισα, μετά από καταγγελίες επιβατών ότι τρένο του προαστιακού κινήθηκε για αρκετά χιλιόμετρα σε λάθος γραμμή.

Σύμφωνα με μαρτυρίες, ο χθεσινός (5/11) συρμός των 17:30 φέρεται να μπήκε σε λάθος τροχιά λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη. Υπάλληλος της εταιρείας φέρεται να παραδέχτηκε ότι «κάτι έγινε με το κλειδί και πήραμε λάθος γραμμή», προκαλώντας ανησυχία στους επιβάτες.

Οι ταξιδιώτες κατήγγειλαν, επίσης, ότι πολλοί σταθμοί ήταν σκοτεινοί και χωρίς προσωπικό, γεγονός που ενίσχυσε το αίσθημα ανασφάλειας. Μία επιβάτιδα μάλιστα εγκατέλειψε τον σταθμό, φοβούμενη να περιμένει μόνη της, ενώ σε άλλο περιστατικό επιβάτες αποβιβάστηκαν σε λάθος στάση χωρίς καμία ενημέρωση.

Διάψευση από τον ΟΣΕ – «Καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή»

Ο ΟΣΕ διέψευσε κατηγορηματικά τα δημοσιεύματα, δηλώνοντας ότι κανένα τρένο δεν κινήθηκε σε λάθος γραμμή, χαρακτηρίζοντας το σχετικό ρεπορτάζ «ψευδές».

Ωστόσο, ο Οργανισμός απέστειλε μήνυμα προς τη Hellenic Train και τη μητρική της εταιρεία Ferrovie dello Stato, υπογραμμίζοντας ότι το προσωπικό των συρμών οφείλει, βάσει ευρωπαϊκού πλαισίου, να ενημερώνει έγκαιρα και με σαφήνεια τους επιβάτες για οποιαδήποτε αλλαγή πορείας.

«Η έλλειψη ενημέρωσης ή η λανθασμένη ενημέρωση, όπως καταγγέλλεται, πλήττει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και της κοινωνίας», σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Ο ΟΣΕ προσθέτει ότι το συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής στη Σίνδο, όπως και το 80% του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, διαθέτει λειτουργικό σύστημα τηλεδιοίκησης.

Τι «απάντησε» η Hellenic Train για το περιστατικό

Η Hellenic Train, σε δική της ανακοίνωση, υπενθύμισε με σαφήνεια ότι ο αρμόδιος ρυθμιστής κυκλοφορίας είναι ο ΟΣΕ, αφήνοντας εμμέσως αιχμές για τον ρόλο του στον χειρισμό του περιστατικού.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία διευκρίνισε πως το συμβάν της 5ης Νοεμβρίου αφορούσε την αμαξοστοιχία 2591 (Θεσσαλονίκη–Λάρισα) και ότι ο μηχανοδηγός ενήργησε «απολύτως σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες και οδηγίες».

Όπως σημειώνεται, κατά την είσοδο στον σταθμό Σίνδου, ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε εσφαλμένη χάραξη γραμμής, ακινητοποίησε άμεσα τον συρμό και ενημέρωσε τον σταθμάρχη του ΟΣΕ, ο οποίος αναγνώρισε τεχνικό πρόβλημα στα “κλειδιά” αλλαγής τροχιάς και έδωσε οδηγία για οπισθοπορεία. Η εταιρεία υπογραμμίζει ότι το πλήρωμα ακολούθησε πιστά τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, πραγματοποιώντας όλες τις απαιτούμενες επικοινωνίες επιβεβαίωσης.

Ωστόσο, η καθυστέρηση στην ενημέρωση των επιβατών, που προήλθε –όπως αναφέρει– από έλλειψη πληροφόρησης του προσωπικού από τον σταθμάρχη, προκάλεσε αναστάτωση.

Παρέμβαση Κυρανάκη: «Δεν υπήρξε αντίθετη γραμμή, αλλά θα υπάρξουν κυρώσεις για ελλιπή ενημέρωση»

Ο Υφυπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, με ανάρτησή του ανέφερε:

«Δεν ισχύουν τα δημοσιεύματα ότι τρένο μπήκε σε αντίθετη γραμμή. Το τμήμα διαθέτει πλήρως λειτουργικό σύστημα τηλεδιοίκησης. Ενθαρρύνουμε τους επιβάτες να αναφέρουν δημόσια όσα τους ανησυχούν».

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι ακόμη και ελλιπής επικοινωνία ή ανεπαρκής ενημέρωση επιβατών αποτελούν παραβάσεις που επισύρουν σοβαρές κυρώσεις.

Περισσότερες ειδήσεις:

Διπλή ακινητοποίηση και καθυστέρηση άνω των δυο ωρών σε δρομολόγιο της Hellenic Train – Πώς καταβάλλονται οι αποζημιώσεις

Hellenic Train: Νέο «επεισόδιο» ταλαιπωρίας – 144 επιβάτες εγκλωβίστηκαν στο Λιτόχωρο λόγω βλάβης

Σωρεία τεχνικών και οικονομικών εκκρεμοτήτων επωμίζεται ο νέος ΟΣΕ με την παράδοση του τροχαίου υλικού από τη ΓΑΙΑΟΣΕ


Σχετικά Άρθρα