MENU

Από τα νησιά στα… ράφια: Πώς ψωνίζουν οι τουρίστες στην Ελλάδα

Νέα έρευνα της NielsenIQ αποκαλύπτει τι βάζουν στο καλάθι τους και πώς επιλέγουν τα ελληνικά προϊόντα

Περισσότεροι από εννέα στους δέκα τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025 πραγματοποίησαν ουσιαστικές αγορές ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG), σύμφωνα με την έρευνα της NielsenIQ με τίτλο «From Aisles to Islands – Shopper Behavior of Tourists in Greece».

Η μελέτη, που διεξήχθη σε 14 τουριστικές περιοχές με δείγμα 2.010 επισκεπτών από 11 χώρες, καταγράφει πώς το ταξίδι στην Ελλάδα μετατρέπεται σε καταναλωτική εμπειρία, συνδέοντας την τουριστική κατανάλωση με τη δυναμική της εγχώριας αγοράς.

94% των τουριστών ψωνίζει τρόφιμα – Ποια προϊόντα πρωταγωνιστούν

Το 94% των επισκεπτών αγόρασε είδη παντοπωλείου, με το εμφιαλωμένο νερό να αγγίζει διείσδυση 82%, ενώ η μπίρα ακολουθεί με 41%. Όπως προκύπτει, οι αγορές αυτές δεν είναι τυχαίες.

Οι τουρίστες επιλέγουν προϊόντα ελληνικής προέλευσης, με καλή σχέση τιμής–ποιότητας και υψηλή διαθεσιμότητα, ενώ οι αυθόρμητες αγορές κυριαρχούν σε κατηγορίες όπως αναψυκτικά και σνακ.

Mini markets, σούπερ μάρκετ και περίπτερα στο επίκεντρο

Τα σούπερ μάρκετ και οι υπεραγορές παραμένουν ο βασικός προορισμός για προγραμματισμένες αγορές, συγκεντρώνοντας το 40% της συνολικής δαπάνης.

Αντίθετα, τα mini markets και τα περίπτερα εξυπηρετούν κυρίως αυθόρμητες αγορές, προσφέροντας ευκολία και ταχύτητα, ειδικά για τουρίστες σε παραθαλάσσιες περιοχές.

Σημαντικό μερίδιο διεκδικούν και τα φαρμακεία ή καταστήματα καλλυντικών, όπου οι ταξιδιώτες αναζητούν premium προϊόντα προσωπικής φροντίδας, ενώ φούρνοι και λαϊκές αγορές προσελκύουν επισκέπτες που θέλουν τοπικά και φρέσκα προϊόντα.

Προτίμηση σε μικρογεύματα και κατανάλωση στο κατάλυμα

Η μελέτη δείχνει ότι οι τουρίστες καταναλώνουν κυρίως στα καταλύματα ή “on-the-go”, με τα μικρογεύματα/σνακς να αποτελεί τη συχνότερη επιλογή.

Η εμπειρία στο κατάστημα αξιολογείται θετικά: πάνω από 90% των ερωτηθέντων δηλώνουν ικανοποιημένοι από την ποικιλία, τη διαθεσιμότητα και την ευκολία εντοπισμού των προϊόντων.

Περίπου το 48% των τουριστών επισκέπτεται την Ελλάδα για πρώτη φορά, και οι αγοραστικές τους συνήθειες διαμορφώνονται ανάλογα με το είδος ταξιδιού, τη διάρκεια παραμονής και τη σύνθεση της παρέας.

Η NielsenIQ καταγράφει έντονες διαφοροποιήσεις ανά εθνικότητα και περιοχή, επισημαίνοντας ότι ο τουρισμός λειτουργεί πλέον ως ανεξάρτητος μοχλός κατανάλωσης, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ελληνικά προϊόντα και brands.

Περισσότερες ειδήσεις

Nielsen IQ: Άνοδος 7,6% στο λιανεμπόριο τροφίμων — Ποιες οι αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων

Gen X: Ο σιωπηλός «κολοσσός» της κατανάλωσης στην Ελλάδα και τον κόσμο

Καταναλωτικός «πυρετός» εν όψει Black Friday και Cyber Monday – Ποια προϊόντα θα ξεπουλήσουν

Σχετικά Άρθρα