MENU

Βεβαιότητα Κυρανάκη για το «απαραβίαστο» της πορείας των τρένων με το σύστημα τηλεδιοίκησης

Οι εξηγήσεις του αναπ. υπουργού Μεταφορών για το περιστατικό στη Σίνδο - Αιχμές στην Hellenic Train για ανεπαρκή ενημέρωση

Νέο «καθαρό» μήνυμα για το περιστατικό του προαστιακού στη Σίνδο έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωσταντίνος Κυρανάκης, ξεκαθαρίζοντας στη Βουλή ότι με ενεργό αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης «δεν μπορεί μια γραμμή να καταληφθεί από άλλο τρένο».

Η τοποθέτηση έρχεται μετά τις αντιπαραθέσεις των τελευταίων ημερών ανάμεσα σε ΟΣΕ και Hellenic Train, αλλά και τις αντιδράσεις επιβατών που μίλησαν για «λάθος γραμμή» και για ελλιπή ενημέρωση.

«Με τηλεδιοίκηση δεν υπάρχει λάθος γραμμή»

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλεύτριας του ΠΑΣΟΚ Ευαγγελίας Λιακούλη, ο κ. Κυρανάκης επανέλαβε ότι το συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου λειτουργεί με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά:

«Όταν χαράσσεται μια πορεία τρένου με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, δεν μπορεί αυτή η γραμμή να είναι λάθος, με την έννοια ότι δεν μπορεί να καταληφθεί από άλλο τρένο».

Σύμφωνα με τον υπουργό, η σύμβαση 717 έχει ολοκληρωθεί στο σημείο και η χάραξη της διαδρομής γύρω από τον σταθμό Σίνδου γίνεται αποκλειστικά από το σύστημα.

Το τεχνικό σκέλος – Τι συνέβη στα “κλειδιά”

Ο κ. Κυρανάκης εξήγησε αναλυτικά ότι η αλλαγή χάραξης στον σταθμό της Σίνδου ήταν κανονικός τεχνικός χειρισμός, καθώς:

  • ο συρμός έπρεπε να μετακινηθεί προς το επόμενο “κλειδί” για να μπορέσει να κάνει οπισθοπορεία και να σταθμεύσει στην αποβάθρα του προαστιακού,
  • δεν υπήρχε κίνδυνος εμπλοκής με άλλο τρένο, διότι η γραμμή ήταν κλειδωμένη από το σύστημα τηλεδιοίκησης,
  • το φαινόμενο είναι συνηθισμένο σε πολλούς ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους.

«Δεν μπαίνει λοιπόν ένα τρένο σε καμία λάθος γραμμή όταν η πορεία του χαράσσεται αυτόματα… ένα τρένο αλλάζει γραμμή μόνο σε κλειδί», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Αιχμές για την Hellenic Train: «Κακώς δεν ενημερώθηκαν οι επιβάτες»

Παρά τη διαβεβαίωση για την ασφάλεια της διαδικασίας, ο κ. Κυρανάκης παραδέχθηκε ότι η σύγχυση δημιουργήθηκε λόγω ανεπαρκούς ενημέρωσης του πληρώματος, τονίζοντας:

«Κακώς το προσωπικό της αμαξοστοιχίας δεν ειδοποίησε τους επιβάτες για τον χειρισμό. Γι’ αυτό εγκαλέσαμε την Hellenic Train».

Το θέμα της ενημέρωσης έχει αναδειχθεί και από τον ΟΣΕ, ο οποίος τις προηγούμενες ημέρες είχε ζητήσει από την εταιρεία να εφαρμόζει πλήρως τις προβλεπόμενες διαδικασίες επικοινωνίας.

Η βουλεύτρια του ΠΑΣΟΚ αμφισβήτησε πλήρως την εξήγηση, επιμένοντας ότι «το τρένο μπήκε σε λάθος πορεία», προκαλώντας την αντίδραση του υπουργού, ο οποίος σημείωσε ότι:

«Με τηλεδιοίκηση η γραμμή κλειδώνει. Δεν μπορεί να μπει άλλο τρένο. Αν λέτε ότι υπάρχει περιθώριο λάθους με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, παρακαλώ να το απαντήσετε».

Ο κ. Κυρανάκης επανέλαβε ότι οι επιβάτες ορθώς εξέφρασαν ανησυχία, αλλά το ζήτημα αφορά αποκλειστικά την κακή επικοινωνία, όχι θέμα ασφάλειας ή λάθους χάραξης.

Ο αναπληρωτής υπουργός κατέληξε λέγοντας ότι η κυβέρνηση οφείλει να ενημερώνει με διαφάνεια και ότι η πλήρης λειτουργία της τηλεδιοίκησης αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για την αναβάθμιση της ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Περισσότερες ειδήσεις

Καταγγελία επιβάτη: Τρένο μπήκε σε λάθος γραμμή στη Θεσσαλονίκη – «Αιχμές» ανάμεσα σε ΟΣΕ και Hellenic Train

Κων. Κυρανάκης: Απορρίπτει με βίντεο τις καταγγελίες για τρένο που εισήλθε σε λάθος γραμμή

Κων. Κυρανάκης: Την επόμενη εβδομάδα η προκήρυξη για τους 300 νέους οδηγούς – Στόχος μας η τεράστια ανανέωση του στόλου

Σχετικά Άρθρα