Σε πλήρη ευθυγράμμιση με τα «θέλω» εκατομμύρια ταξιδιωτών ανά τον κόσμο συμβαδίζει η εταιρεία European Sleeper, η οποία αναλαμβάνει την… αναβίωση των νυχτερινών σιδηροδρομικών ταξιδιών στην Ευρώπη.
Πιο ειδικά αναλαμβάνει τη λειτουργία της δημοφιλούς διαδρομής Παρίσι – Βερολίνο, η λειτουργία της οποίας έχει αποφασιστεί από την εταιρεία κατασκευής της, την αυστριακή ÖBB, να διακοπεί τον Δεκέμβριο και τα δρομολόγια Nightjet να μπούνε στο… χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Το πρώτο δρομολόγιο, όπως μεταδίδει το Time Out, προβλέπεται να ξεκινήσει στις 26/3/2026, πραγματοποιώντας τρία ταξίδια την εβδομάδα. Οι αναχωρήσεις από το Παρίσι (Gare du Nord) θα γίνονται κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή, ενώ τα αντίστροφα δρομολόγια από Βερολίνο (Hauptbahnhof και Ostbahnhof) κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή.
Βάσει του πλάνου της European Sleeper η διαδρομή θα περνά από Βρυξέλλες, σε αντίθεση με το Nightjet που διέσχιζε τη Γαλλία μέσω Στρασβούργου και Φρανκφούρτης. Οι τελικές λεπτομέρειες της διαδρομής και των ωραρίων βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση με τις σιδηροδρομικές αρχές Γαλλίας, Βελγίου και Γερμανίας.
«Το κοινό του Nightjet θα ενδιαφερθεί σίγουρα για το European Sleeper», δήλωσε ο συνιδρυτής της εταιρείας, Chris Engelsman, υπογραμμίζοντας ότι η νέα γραμμή θα διαθέτει 12 έως 14 βαγόνια αποκλειστικά για το Βερολίνο, συνολικής χωρητικότητας 700 επιβατών, μεγαλύτερη από αυτήν της ÖBB.
Η ανακοίνωση προκάλεσε ενθουσιασμό στη Γαλλία, όπου η καμπάνια «Oui au train de nuit!» είχε συγκεντρώσει 91.000 υπογραφές, ζητώντας τη συνέχιση των νυχτερινών δρομολογίων. Ο εκπρόσωπος του κινήματος, Nicolas Forien, χαρακτήρισε την είδηση «μερική νίκη για όλους όσοι πιστεύουν σε ένα πιο βιώσιμο ταξίδι στην Ευρώπη».
Η ολλανδική συνεταιριστική European Sleeper, που ήδη συνδέει Βερολίνο – Βρυξέλλες – Πράγα, θα χρησιμοποιήσει βαγόνια της δεκαετίας του ’90, παρόμοιας άνεσης με τα Nightjet. Παρά τις αρχικές καθυστερήσεις και τεχνικές δυσκολίες, η εταιρεία έχει ήδη μεταφέρει πάνω από 230.000 επιβάτες σε 750 δρομολόγια, προσφέροντας μια εμπειρία «νοσταλγίας χωρίς πολυτέλειες».
Όπως διευκρίνισε ο Engelsman, το νέο τρένο δεν θα διαθέτει αρχικά βαγόνι-εστιατόριο, λόγω του υψηλού κόστους λειτουργίας. Ωστόσο, δεν απέκλεισε να προστεθεί στο μέλλον, εφόσον η γραμμή αποδειχθεί οικονομικά βιώσιμη.
Οι τιμές των εισιτηρίων θα ξεκινούν από 59 έως 69 ευρώ για κουκέτα, με τη διάθεση να ανοίγει στις 16/12.
Με τη νέα γραμμή, το Παρίσι και το Βερολίνο θα ξανασυνδεθούν σιδηροδρομικά τη νύχτα, προσφέροντας στους ταξιδιώτες μια πιο οικολογική εναλλακτική από τις αεροπορικές πτήσεις, καθώς και μια υπενθύμιση ότι το ταξίδι μπορεί να είναι εξίσου όμορφο όσο και ο προορισμός.
Περισσότερες ειδήσεις
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το νέο νυχτερινό τρένο Άμστερνταμ-Βαρκελώνη
Οι νέες θέσεις και ο… τιμοκατάλογος της Southwest – Πώς «παίζουν» οι τιμές
Σιδηροδρομικά δίκτυα: Στα «σκαριά» σχέδιο που θα ενώνει τις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης