Στην εκπαίδευση έως και 4.000 εργαζομένων θα προχωρήσει η κινέζικη CATL, με την προοπτική να επανδρώσει το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπαταριών της Ισπανίας, όπως έγινε γνωστό χθες (26/11).
Σύμφωνα με το Reuters, το έργο ύψους 4,1 δισ. ευρώ, το οποίο αφορά τη μεγαλύτερη κινέζικη επένδυση σε ισπανικό έδαφος και το οποίο η ΕΕ υποστηρίζει με κονδύλια 300 εκατ. ευρώ, υπογραμμίζει την εξάρτηση της Ευρώπης από την κινεζική τεχνολογία, ακόμη και όταν οι Βρυξέλλες επιδιώκουν να αυστηροποιήσουν τους εμπορικούς κανόνες.
Το εργοστάσιο (αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή στα τέλη του 2026) θα ανεγερθεί σε οικόπεδο που ανήκει στη Stellantis, δίπλα σε ένα από τα εργοστάσια αυτοκινήτων του ομίλου, μια παλιά εγκατάσταση που ιδρύθηκε από τη General Motors τη δεκαετία του 1980. Σήμερα, το εργοστάσιο στην πόλη Φιγερουέλας παράγει οχήματα Opel, Peugeot και Lancia.
Η Ισπανία, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, λογίζεται ως κόμβος μπαταριών χάρη στο χαμηλότερο κόστος εργασίας και τις τιμές στη βιομηχανία που είναι περίπου 20% κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ. Ως εκ τούτου, στα σκαριά βρίσκονται ακόμα τρία εργοστάσια, συμπεριλαμβανομένων έργων της Envision AESC, της Volkswagen και της InoBat.
Ο Andy Wu, διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας, δεν επιβεβαίωσε τις φήμες για αεροπορική μεταφορά έως και 2.000 εργαζομένων από την Κίνα για τη φάση κατασκευής, λέγοντας ότι η εταιρεία εξακολουθεί να επιλέγει τους υπεργολάβους της και είναι ανοιχτή στην πρόσληψη ντόπιων, ενώ πρόσθεσε πως στα σχέδια βρίσκεται η συνεργασία με πανεπιστήμια για την πρόσθετη εκπαίδευση Ισπανών εργατών.
«Καθώς το εργοστάσιο αυξάνεται, θα υπάρχουν περισσότερες θέσεις εργασίας για τους Ισπανούς εργαζόμενους», δήλωσε ο Jose Juan Arceiz, γενικός γραμματέας του τοπικού συνδικάτου UGT. «Αυτό το έργο πρέπει να πετύχει και ο καθένας πρέπει να κάνει αυτό που του αναλογεί».
Το ποσοστό του κινεζικού προσωπικού αναμένεται να πέσει κάτω από το 10%, πρόσθεσε ένας εκπρόσωπος.
Περισσότερες ειδήσεις
Συμφωνία συνεργασίας CATL – Nio για την ανάπτυξη μπαταριών
Πρωτοφανές χαμηλό κόστος σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Ενεργειακή «ασπίδα» της Γαλλίας η αποθήκευση με μπαταρίες – Πρόβλεψη για 6,2 GW ως το 2030