Στις 11 Δεκεμβρίου πρόκειται να τεθεί ξανά σε λειτουργία η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία παραμένει προσωρινά εκτός εμπορικής λειτουργίας από τις 10 Νοεμβρίου λόγω των κρίσιμων δοκιμών σηματοδότησης και ενοποίησης του συστήματος.
Οι δοκιμές για την επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά συνεχίζονται με «σταθερό και ενθαρρυντικό ρυθμό», όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νίκος Κουρέτας. Σύμφωνα με τον ίδιο, καθημερινά ολοκληρώνονται σημαντικά βήματα τόσο στα συστήματα όσο και στους συρμούς, ώστε το νέο τμήμα να ενταχθεί ομαλά στο ενιαίο δίκτυο.
Ο κ. Κουρέτας υπογραμμίζει ότι πρόκειται για έργο υψηλής τεχνολογίας, το οποίο απαιτεί λεπτομερείς ελέγχους για να διασφαλιστεί ότι η νέα γραμμή θα λειτουργεί με απόλυτη ασφάλεια. Αυτή την περίοδο πραγματοποιούνται:
• Επί Τόπου Δοκιμές (SAT)
• Δοκιμές Ενοποίησης Συστημάτων (SIT)
• Δοκιμές Επιδόσεων (SPT)
• Δοκιμαστική Λειτουργία (TR)
Οι διαδικασίες αυτές αφορούν τόσο τα νέα συστήματα της επέκτασης όσο και τους υφιστάμενους και νέους συρμούς.
Η βασική γραμμή του μετρό, η οποία τέθηκε προσωρινά εκτός λειτουργίας στις 10 Νοεμβρίου για τις κρίσιμες δοκιμές σηματοδότησης και ενοποίησης, αναμένεται να επανέλθει σε εμπορική λειτουργία την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου. Η επαναφορά του συστήματος ενόψει της εορταστικής περιόδου θεωρείται σημαντική τόσο για την εξυπηρέτηση των πολιτών όσο και για τη λειτουργία της αγοράς.
«Στόχος μας είναι να παραδώσουμε ένα ολοκληρωμένο και αξιόπιστο δίκτυο με υψηλά τεχνολογικά στάνταρ», σημειώνει ο κ. Κουρέτας.
Στους πρώτους έντεκα μήνες λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης καταγράφηκαν 27.042.924 επικυρώσεις εισιτηρίων, με σταθερή άνοδο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η κορύφωση σημειώθηκε τον Οκτώβριο, με περισσότερες από 3,1 εκατομμύρια επικυρώσεις.
Παρά την προσωρινή απουσία του μετρό, η κυκλοφορία στους κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζεται συνολικά «ικανοποιητική», σύμφωνα με τη Διεύθυνση Τροχαίας και τη Δημοτική Αστυνομία. Τα προβλήματα επικεντρώνονται κυρίως σε ημέρες βροχόπτωσης, όπου αυξάνονται οι καθυστερήσεις.
Η Τροχαία έχει ενισχύσει την παρουσία της σε Εγνατία, Τσιμισκή, Καραμανλή και άλλους άξονες, ενώ πραγματοποιεί συχνούς ελέγχους για αποτροπή παράνομου παρκαρίσματος.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, σημειώνει ότι ο Οργανισμός έχει ανταποκριθεί ικανοποιητικά στον αυξημένο όγκο μετακινήσεων. Η γραμμή Μ1 (ημι-εξπρές) κινείται στον άξονα του μετρό με συχνότητα 7 λεπτών, απορροφώντας μεγάλο μέρος των επιβατών.
Ενισχυμένες είναι και οι γραμμές 3, 31 και 39, με το προσωπικό του ΟΑΣΘ να έχει αναστείλει άδειες για την περίοδο 10/11 – 10/12, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες.
Τις επόμενες ημέρες θα πραγματοποιηθούν δύο συσκέψεις για τον συντονισμό των υπηρεσιών:
• Δημοτική Αστυνομία – ΟΑΣΘ: στοχευμένες παρεμβάσεις για ομαλή κίνηση λεωφορείων
• ΕΛΑΣ – Τροχαία – Δημοτική Αστυνομία: μέτρα για παράνομο εμπόριο και αυξημένο όγκο επισκεπτών
Ειδική έμφαση θα δοθεί στο πέταλο της Αριστοτέλους, όπου αναμένεται μεγάλη συγκέντρωση κόσμου για τον εορταστικό στολισμό και την αγορά Χριστουγέννων.
Περισσότερες ειδήσεις