MENU

Δ. Παπαστεργίου: Τέλος στην αναζήτηση καμερών σε… τυροπιτάδικα — Στη Βουλή σήμερα (2/12) το νέο σύστημα επιτήρησης

Όπως δήλωσε ο υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης σκοπός δεν είναι ο αιφνιδιασμός των οδηγών, αλλά η καθαρή και άμεση διαδικασία επιβεβαίωσης των παραβάσεων

Οριστικό τέλος στην εποχή αναζήτησης υλικού για οδικές παραβάσεις από… «τυροπιτάδικα και φαρμακεία» τίθεται με τη σημερινή (2/12) ψήφιση στη Βουλή, του νομοθετικού πλαισίου για την ενιαία και νόμιμη επιτήρηση των καμερών κυκλοφορίας. Στόχος να μπει τάξη σε ένα σύστημα που εδώ και χρόνια λειτουργεί αποσπασματικά, με κάμερες εκτός λειτουργίας και κλήσεις που έφταναν στους οδηγούς… μετά από μια δεκαετία.

Αυτά δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου σε συνέντευξή του στο MEGA, ξεκαθαρίζοντας ότι «ο σκοπός δεν είναι να αιφνιδιάσουμε κανέναν», αλλά να αποκτήσει η Πολιτεία ένα ενιαίο ψηφιακό εργαλείο που λειτουργεί, προειδοποιεί και αποτρέπει επικίνδυνες παραβάσεις.

Ποιες κάμερες υπάρχουν σήμερα και τι αλλάζει

Ο υπουργός ανέφερε ότι:

  • Στην Αττική Οδό υπάρχουν 30 κάμερες
  • Στις λεωφορειολωρίδες λειτουργούν άλλες 12
  • Η Περιφέρεια εγκαθιστά 388 νέες κάμερες

Παράλληλα, ο διαγωνισμός για τις υπόλοιπες 2.500 κάμερες στην Αττική βρίσκεται πλέον στα σκαριά — όμως το σημαντικότερο, όπως ξεκαθάρισε, είναι να λυθεί πρώτα το ζήτημα της ενιαίας επιτήρησης, ώστε το σύστημα να μην είναι «εκτός νόμου» και να μην υπάρχουν γκρίζες ζώνες ως προς τη λειτουργία και τη χρήση των δεδομένων.

Προσωπικά δεδομένα: AI με θολό φόντο, καθαρός οδηγός

Στη σημερινή συζήτηση στη Βουλή θα εξεταστεί αναλυτικά και το πλαίσιο των προσωπικών δεδομένων. Όπως σημείωσε ο Παπαστεργίου:

  • Οι κάμερες νέας γενιάς θα καταγράφουν και από μπροστά, ώστε να φαίνεται το πρόσωπο του οδηγού.
  • Οι εικόνες θα φιλτράρονται με εγκεκριμένους αλγόριθμους AI, ώστε να θολώνεται το περιβάλλον και να παραμένει καθαρό μόνο το άτομο που οδηγεί.
  • Την τελική επιβεβαίωση της παράβασης θα κάνει αστυνομικό όργανο, εξαλείφοντας την πιθανότητα λάθους στη διαδικασία.

Άμεσο μήνυμα στον οδηγό – Τέλος στις χρόνιες καθυστερήσεις

Το σημερινό σύστημα, όπως αναφέρθηκε, επέτρεπε στους δήμους να βεβαιώνουν παράβαση έως 5 χρόνια μετά και να την εισπράττουν έως άλλα 5.

Με το νέο πλαίσιο:

  • Τη στιγμή της παράβασης ο οδηγός θα λαμβάνει άμεσο μήνυμα ότι ελέγχεται
  • Λίγες ώρες αργότερα, μετά την επιβεβαίωση της Αστυνομίας, η κλήση θα εμφανίζεται στο wallet
  • Στο κινητό θα φτάνει και η φωτογραφία της παράβασης για διασταύρωση

Στόχος, όπως τόνισε ο υπουργός, είναι ένα σύστημα που λειτουργεί «χωρίς εκπλήξεις, χωρίς υπόγεια, χωρίς τυφλά σημεία».

Περισσότερες ειδήσεις

Κάμερες στους δρόμους: Το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασής τους

Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για τις κάμερες του ΚΟΚ – Εξοργισμένοι οι δήμαρχοι που χάνουν τα έσοδα των χρηματικών προστίμων

Τοποθετούνται σταδιακά εντός 12 μηνών οι κάμερες σε 600 λεωφορεία της ΟΣΥ – Έτσι θα λειτουργούν

Σχετικά Άρθρα