Περισσότερες και πιο δυναμικές κινητοποιήσεις ετοιμάζουν οι δήμοι των νοτίων προαστίων, καθώς το έργο της Αστικής Σήραγγας Ηλιουπόλεως επανέρχεται στο προσκήνιο υπό το ενδεχόμενο υλοποίησής του μέσω παραχώρησης, επιλογή που επαναφέρει τους φόβους για την επιβολή διοδίων. Οι δήμαρχοι καταγγέλλουν ότι η κυβέρνηση προωθεί σχεδιασμούς που θα επηρεάσουν καθοριστικά τη λειτουργία των περιοχών τους χωρίς καμία θεσμική ενημέρωση ή συμμετοχή της αυτοδιοίκησης.
Οι δήμαρχοι Ηλιούπολης, Βύρωνα, Ελληνικού – Αργυρούπολης, Αγίου Δημητρίου και Δάφνης – Υμηττού εμφανίζονται ιδιαίτερα ανήσυχοι, σημειώνοντας ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν λάβει ούτε επίσημη ενημέρωση για την πρόοδο του έργου ούτε πρόσβαση στις μελέτες που, όπως λένε, κυκλοφορούν μόνο ανεπίσημα. Θεωρούν προβληματικό το γεγονός ότι δεν υπάρχει δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα και προειδοποιούν ότι, εφόσον συνεχιστεί η έλλειψη διαφάνειας, είναι έτοιμοι να προχωρήσουν σε κλείσιμο δρόμων, ακόμη και σε πορεία προς τη Βουλή.
Ο δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης, Γιάννης Κωνσταντάτος, σε συνέδριο με θέμα το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής, επισήμανε ότι το μεγάλο έργο του Ελληνικού δεν επιβαρύνει το κυκλοφοριακό, καθώς η αυτοδιοίκηση έχει θέσει συγκεκριμένους κανόνες και προδιαγραφές. Υπογραμμίζει όμως ότι εκτός των ορίων του Ελληνικού δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για το πώς θα αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό. Παράλληλα, απορρίπτει κάθε σκέψη της κυβέρνησης για διόδια, προτείνοντας αντ’ αυτού ένα συνολικό σχέδιο για την περιοχή, που περιλαμβάνει υπογειοποίηση της λεωφόρου Βουλιαγμένης μέχρι τη Γλυφάδα.
Ακόμη πιο οξύς είναι ο δήμαρχος Ηλιούπολης, Στάθης Ψυρρόπουλος, ο οποίος σημειώνει ότι η κυβέρνηση «όχι απλώς αδιαφορεί, αλλά μας κοροϊδεύει». Όπως τονίζει, εφόσον δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση, οι δήμοι θα ενημερώσουν άμεσα τα πολιτικά κόμματα και θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις. «Θα κλείσουμε δρόμους, θα βγάλω τα απορριμματοφόρα χωρίς να με νοιάζει το πολιτικό κόστος», δηλώνει, υπογραμμίζοντας ότι οι πέντε αυτοί δήμοι εκπροσωπούν πάνω από μισό εκατομμύριο κατοίκους στα νότια προάστια.
Στον Βύρωνα, την Αργυρούπολη και το Ελληνικό έχουν καταγραφεί συνολικά δέκα επίσημες παρεμβάσεις για τη Σήραγγα, μεταξύ των οποίων και δύο επιστολές προς τον πρωθυπουργό, χωρίς ωστόσο οι δήμοι να έχουν λάβει απάντηση. Οι μοναδικές πληροφορίες που διαθέτουν, όπως λένε, προέρχονται από ανεπίσημες διαρροές μελετών. Παράλληλα, από δικές τους κυκλοφοριακές μελέτες για τον Καρέα και την Αργυρούπολη προκύπτει ότι το έργο μπορεί να επιφέρει σημαντικές επιβαρύνσεις, εάν δεν υπάρξει ένας συνολικός σχεδιασμός μεταφορών.
Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Υποδομών φαίνεται να έχει παγώσει προσωρινά τον μηχανισμό των Πρότυπων Προτάσεων, μέσω του οποίου είχε προωθηθεί και η Σήραγγα Ηλιουπόλεως από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Aktor – Άβαξ. Η κυβέρνηση αναζητά πλέον άλλα χρηματοδοτικά σχήματα, με κυρίαρχο το σενάριο της επέκτασης υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης, μοντέλο που έχει εφαρμοστεί με επιτυχία στο Πάτρα – Πύργος. Το ενδεχόμενο αυτό, ωστόσο, εγείρει, εντός της αυτοδιοίκησης, ανησυχίες για την πιθανότητα διοδίων.
Η Σήραγγα Ηλιουπόλεως σχεδιάζεται να είναι ένα υπόγειο έργο περίπου τριών χιλιομέτρων που θα συνδέει την Κατεχάκη με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης. Αποτελεί ένα από τα κεντρικότερα έργα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και θεωρείται κρίσιμο για την αποσυμφόρηση των νοτίων προαστίων, ειδικά μετά την ολοκλήρωση της μεγάλης επένδυσης στο Ελληνικό.
Ωστόσο, για τους δήμους, το έργο «δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς θεσμική συμμετοχή, επίσημη ενημέρωση και σαφή δέσμευση ότι δεν θα υπάρξουν διόδια σε δρόμους που ανήκουν στους πολίτες». Οι επόμενες εβδομάδες αναμένεται να οδηγήσουν σε περαιτέρω κλιμάκωση, καθώς η σύγκρουση αυτοδιοίκησης – κυβέρνησης φαίνεται πλέον αναπόφευκτη.
Πηγή φωτο: Αθηναϊκά Νέα
Περισσότερες ειδήσεις
«Δέκα χρόνια και βλέπουμε»: Αβέβαιος ο χρονικός ορίζοντας για τις νέες επεκτάσεις του Μετρό