Στην κατάργηση πολλών ηλεκτροκίνητων μοντέλων της, κάτι το οποίο θα της κοστίσει περίπου 19,5 δισ. δολ., προχωρά η Ford που εγκαταλείπει αναγκαστικά το project που αφορούσε στην ηλεκτροκίνηση, λόγω των πολιτικών της κυβέρνησης Trump και της αποδυναμωμένης ζήτησης για EV.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, το πλήρως ηλεκτρικό F-150 Lightning θα αντικατασταθεί από ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο εκτεταμένης αυτονομίας που χρησιμοποιεί κινητήρα βενζίνης για την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Επίσης αποσύρει ένα ηλεκτρικό φορτηγό επόμενης γενιάς, με την κωδική ονομασία T3, καθώς και τα σχεδιαζόμενα ηλεκτρικά επαγγελματικά φορτηγά.
«Όταν η αγορά άλλαξε πραγματικά τους τελευταίους δύο μήνες, αυτό ήταν το ουσιαστικό κίνητρο για να πάρουμε την απόφαση», τονίζει στο Reuters, o CEO της Ford, Jim Farley.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία επιβεβαίωσε ότι θα στραφεί δυναμικά σε μοντέλα βενζίνης και υβριδικά και τελικά θα προσλάβει χιλιάδες εργαζόμενους, παρόλο που θα υπάρξουν κάποιες απολύσεις σε ένα κοινό εργοστάσιο μπαταριών στο Κεντάκι στο εγγύς μέλλον.
Η εταιρεία αναμένει ότι το παγκόσμιο μείγμα υβριδικών, ηλεκτρικών οχημάτων εκτεταμένης αυτονομίας και αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων θα φτάσει το 50% έως το 2030, από 17% σήμερα.
H Ford θα ξεκινήσει την απόσυρση των EV της κυρίως στο τέταρτο φετινό τρίμηνο, κάτι που θα συνεχιστεί μέχρι και το 2027, με το κόστος μόνο της ακύρωσης, προγραμματισμένων για κυκλοφορία, ηλεκτρικών μοντέλων να ανέρχεται σε 8,5 δισ. δολάρια.
Επίσης, 6 δισ. δολ. συνδέονται με τη διάλυση μιας κοινοπραξίας μπαταριών με την SK On της Νότιας Κορέας και 5 δισ. δολ. σε αυτό που η Ford αποκάλεσε «έξοδα που σχετίζονται με το πρόγραμμα».
Η αυτοκινητοβιομηχανία τέλος, αύξησε επίσης τις προβλέψεις της για το 2025 για τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων, σε περίπου 7 δισ. δολ., από 6-6,5 δισ. που ήταν μέχρι πρότινος.
Περισσότερες ειδήσεις
Αυτοκίνητο: Συνεργασία μεταξύ Ford και Renault