MENU

Visa: «Φτερά» άνοιξαν οι Έλληνες το 2025 – Άνοδος 20% στα ταξίδια στο εξωτερικό

Πάνω από 80% της δαπάνης εντός Ευρώπης - Πού ξοδεύουν οι ταξιδιώτες

Σημαντική άνοδο καταγράφουν τα ταξίδια των Ελλήνων στο εξωτερικό το 2025, με τον αριθμό των ταξιδιωτών να αυξάνεται κατά σχεδόν 20% στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Visa. Την ίδια περίοδο, κατά 20% αυξήθηκε και η συνολική ταξιδιωτική δαπάνη, αποτυπώνοντας τη δυναμική επιστροφή των Ελλήνων στις διεθνείς μετακινήσεις.

Η άνοδος ήταν ακόμη πιο έντονη τους θερινούς μήνες. Τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, ο αριθμός των ταξιδιωτών αυξήθηκε πάνω από 20%, ενώ οι συνολικές δαπάνες κατέγραψαν άλμα 25%, επιβεβαιώνοντας ότι το καλοκαίρι του 2025 ήταν από τα πιο «ταξιδιάρικα» των τελευταίων ετών.

Εντός Ευρώπης πάνω από το 80% της δαπάνης

Η Ευρώπη παραμένει ξεκάθαρα η πρώτη επιλογή των Ελλήνων ταξιδιωτών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Visa, πάνω από το 80% των συνολικών διασυνοριακών δαπανών πραγματοποιείται εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ).

Οι πέντε δημοφιλέστεροι προορισμοί για τους Έλληνες είναι:
Ιταλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία και Τουρκία.

Ωστόσο, εντυπωσιακές αυξήσεις καταγράφονται και σε πιο «μακρινούς» ή αναδυόμενους προορισμούς. Στο εννεάμηνο του 2025:

  • Αίγυπτος: αύξηση ταξιδιωτών άνω του 80%
  • Ιαπωνία: περίπου 70%
  • ακολουθούν Αλβανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Σλοβενία

Πού ξοδεύουν περισσότερο οι Έλληνες ταξιδιώτες

Τα δεδομένα της Visa δείχνουν ξεκάθαρα ποιες είναι οι κορυφαίες κατηγορίες δαπανών στο εξωτερικό:
εστιατόρια, τρόφιμα και παντοπωλεία, καταλύματα, ένδυση και αξεσουάρ, καθώς και καταστήματα λιανικής.

Σε επίπεδο χωρών, οι πέντε προορισμοί με τη μεγαλύτερη συνολική δαπάνη είναι:
Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία και Ισπανία.

Διαφορετικές συνήθειες ανά χώρα

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι διαφοροποιήσεις στη συμπεριφορά των Ελλήνων ανά προορισμό:

  • Ιταλία: περίπου 20% της συνολικής δαπάνης κατευθύνεται σε ένδυση και αξεσουάρ, σημαντικά υψηλότερα από τον μέσο όρο άλλων χωρών (12%).
  • Γερμανία: οι δαπάνες για τρόφιμα και παντοπωλεία είναι σχεδόν διπλάσιες σε σχέση με τον μέσο όρο.
  • Γαλλία: οι Έλληνες ξοδεύουν 3% περισσότερο από τον μέσο όρο στην ψυχαγωγία.
  • Ηνωμένο Βασίλειο: αυξημένες κατά 4% οι αγορές σε πολυκαταστήματα.

Visa: «Οι πληρωμές να λειτουργούν αθόρυβα στο παρασκήνιο»

Σχολιάζοντας τα στοιχεία, ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, τόνισε:

«Κάθε ταξίδι πρέπει να είναι απλό: ένα tap της κάρτας, ένα αξιόπιστο δίκτυο, παντού», επισημαίνοντας ότι καθώς οι Έλληνες εξερευνούν περισσότερους προορισμούς, η Visa επενδύει –μαζί με τράπεζες και εμπόρους– σε σύγχρονες λύσεις, από tokenized checkout έως ανέπαφες συναλλαγές, ώστε οι πληρωμές να λειτουργούν «αθόρυβα» σε κάθε στάδιο του ταξιδιού.

Περισσότερες ειδήσεις

Scam Disruption Practice: Ποιο είναι το πρωτοποριακό εργαλείο της Visa που εντόπισε απάτες ύψους 1 δισ. δολ. σε έναν χρόνο

Visa: Νέα υπηρεσία για ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας των ψηφιακών πληρωμών

«Ασπίδα» απέναντι στις κυβερνοεπιθέσεις — Η νέα νομοθεσία για την προστασία των ψηφιακών υποδομών

Σχετικά Άρθρα