Το πρόγραμμα των επόμενων κινήσεων του ελληνικού Δημοσίου στις αγορές ομολόγων για το δεύτερο εξάμηνο του 2026 ανακοίνωσε ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ), προγραμματίζοντας τρεις επανεκδόσεις υφιστάμενων τίτλων έως το τέλος του έτους.
Η πρώτη δημοπρασία έχει προγραμματιστεί για τις 15 Ιουλίου, ενώ θα ακολουθήσουν ακόμη δύο επανεκδόσεις στις 16 Σεπτεμβρίου και 14 Οκτωβρίου. Οι κινήσεις αυτές εντάσσονται στο συνολικό πρόγραμμα δανεισμού του ελληνικού Δημοσίου για το 2026 και έχουν στόχο τόσο τη χρηματοδοτική διαχείριση του χρέους όσο και την ενίσχυση της ρευστότητας στη δευτερογενή αγορά ελληνικών κρατικών ομολόγων.
Ο ΟΔΔΗΧ διευκρινίζει ότι για κάθε δημοπρασία θα ανακοινώνει την τελική του απόφαση μία ημέρα νωρίτερα, καθορίζοντας:
Οι αποφάσεις θα λαμβάνονται με βάση τις συνθήκες της αγοράς και τη σχετική πληροφόρηση από τους Βασικούς Διαπραγματευτές Αγοράς.
Το ελληνικό Δημόσιο έχει ήδη αντλήσει από τις διεθνείς αγορές περίπου 7,5-8 δισ. ευρώ από την αρχή του έτους, καλύπτοντας σχεδόν το 95% του ετήσιου δανειακού προγράμματος.
Ο αρχικός σχεδιασμός του ΟΔΔΗΧ προέβλεπε άντληση 8-9 δισ. ευρώ για το σύνολο του 2026, ακολουθώντας συντηρητική στρατηγική δανεισμού, καθώς τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.
Η τελευταία έξοδος στις αγορές πραγματοποιήθηκε στις 11 Ιουνίου, μέσω επανέκδοσης του 10ετούς ομολόγου. Από τη συναλλαγή αντλήθηκαν 3 δισ. ευρώ, ενώ η ζήτηση ξεπέρασε τα 36 δισ. ευρώ, με την τελική απόδοση να διαμορφώνεται κοντά στο 3,75%.
Περισσότερες ειδήσεις
Στο… παρά πέντε η έκτη παράταση για την επανάκριση εργοληπτικών και μελετητικών πτυχίων