Εγκρίθηκε από το Κοινοβούλιο της ΕΕ στοχευμένη αλλαγή στα πρότυπα επίδοσης εκπομπών CO2 για νέα αυτοκίνητα και ημιφορτηγά.
Με 458 ψήφους υπέρ, 101 κατά και 14 αποχές, οι ευρωβουλευτές ενέκριναν την πρόταση της Επιτροπής για τη στήριξη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο λόγω των ραγδαίων τεχνολογικών αλλαγών και του αυξανόμενου ανταγωνισμού.
Η εγκριθείσα αλλαγή παρέχει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων τη δυνατότητα να αξιολογείται η συμμόρφωση τους με τους στόχους εκπομπών για τα έτη 2025, 2026 και 2027 με βάση τον μέσο όρο των επιδόσεών τους για την τριετία και όχι σε ετήσια βάση. Η προσέγγιση αυτή θα τους επιτρέψει να αντισταθμίσουν τυχόν πλεονάζουσες ετήσιες εκπομπές στην αρχή της περιόδου με υπέρβαση των σχετικών στόχων προς το τέλος της.
Οι ισχύοντες κανόνες θέτουν ετήσιους στόχους, οι οποίοι καλύπτουν πενταετείς περιόδους, για τη μείωση των μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από καινούργια αυτοκίνητα και ημιφορτηγά στο σύνολο των οχημάτων στην ΕΕ. Από το 2025 και μέχρι το 2029, θα εφαρμόζεται ετήσιος στόχος μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 15% σε σύγκριση με τις τιμές του 2021.