Τις σειρές μοντέλων τους και τα χαρτοφυλάκια ηλεκτροκίνητων συστημάτων κίνησης στην Ευρώπη επεκτείνουν οι ταχέως αναπτυσσόμενες κινεζικές μάρκες, Omoda και Jaecoo, καθώς απλώνουν τα δίχτυα τους σε περισσότερες αγορές φέτος, συμπεριλαμβανομένων της Γερμανίας και της Γαλλίας, σύμφωνα με το Automotive News Europe.
Όπως προέβλεψε ο CEO, Shawn Xu, οι πωλήσεις BEV και PHEV θα αυξηθούν και θα αντιπροσωπεύουν το ήμισυ του συνδυασμένου παγκόσμιου όγκου των Omoda και Jaecoo το 2025, δυο μαρκών που ανήκουν στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery, μοιράζονται εκθεσιακούς χώρους και πωλούν αποκλειστικά SUV κατασκευασμένα στην ίδια πλατφόρμα.
Οι μάρκες λάνσαραν πέρυσι δύο compact SUV, το Omoda 5, που πωλείται ως EV και με βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης, και το plug-in υβριδικό ηλεκτρικό όχημα Jaecoo 7.
Στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης τον περασμένο μήνα, οι μάρκες ανακοίνωσαν την προσθήκη του compact SUV Jaecoo 5, το οποίο θα πωλείται ως ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία και υβριδικό, και του μεσαίου μεγέθους SUV Omoda 7 PHEV. Εν τω μεταξύ, το υπάρχον Omoda 5 θα αποκτήσει PHEV και υβριδικές εκδόσεις.
Τα νέα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα από το καλοκαίρι, όπως ανέφεραν οι εταιρείες
Στις 26 Απριλίου, η Omoda αποκάλυψε, επίσης, ένα νέο, compact SUV με την ονομασία Omoda 3, το οποίο θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2026 ως BEV, PHEV και με κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνης.
Τα Omoda 5 και Jaecoo 7 σημείωσαν συνολικά 15.799 πωλήσεις στην Ευρώπη κατά το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Dataforce.
Με τέσσερα νέα μοντέλα καθώς και περισσότερες εκδόσεις κινητήρων για το Omoda 5 που θα κυκλοφορήσουν σύντομα, η εταιρεία θα μπορούσε να ξεπεράσει τον Κινέζο ανταγωνιστή της BYD, ο οποίος πούλησε 28.842 οχήματα στο τρίμηνο, και να κλείσει το χάσμα με την κινεζική μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, MG, η οποία πούλησε 77.887 αυτοκίνητα τους πρώτους τρεις μήνες.
Ένα πρώιμο κλειδί για την επιτυχία των Omoda και Jaecoo ήταν το Omoda 5
Ωστόσο, μία τόσο υψηλή συγκέντρωση πωλήσεων ICE θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόστιμα από την ΕΕ λόγω της εφαρμογής αυστηρότερων προτύπων CO2 που ξεκινούν εφέτος. Ως εκ τούτου, η Chery δηλώνει ότι έχει δεσμευτεί να στρέψει την Omoda και την Jaecoo προς ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης καθώς επεκτείνονται σε όλη την Ευρώπη, με στόχο να καταστεί ηγέτης στα PHEV στην περιοχή.
Τα PHEV δεν υπόκεινται στις ίδιες αυξήσεις δασμών που εφαρμόστηκαν πρόσφατα από την ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Ως αποτέλεσμα, τα PHEV προσφέρονται ολοένα και περισσότερο από κινεζικές μάρκες ως τρόπος μείωσης των μέσων εκπομπών CO2, ενώ οι πωλήσεις BEV περιορίζονται από τους δασμούς.
Πού δραστηριοποιούνται οι Jaecoo και Omoda στην Ευρώπη;
Οι δύο μάρκες δραστηριοποιούνται επί του παρόντος σε επτά ευρωπαϊκές αγορές και σχεδιάζουν να εισέλθουν σε άλλες 12 εφέτος, συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας, του Βελγίου, της Γερμανίας και της Πορτογαλίας.
Η Omoda και η Jaecoo έχουν αυτήν τη στιγμή 300 αντιπροσώπους στις επτά αγορές τους, εκ των οποίων σχεδόν 80 βρίσκονται στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η εταιρεία δεν κοινοποίησε τον συνολικό στόχο ανάπτυξης των αντιπροσώπων, αλλά στη Γερμανία οι Omoda και Jaecoo στοχεύουν να υπογράψουν συνολικά 100 αντιπροσώπους πριν από το τέλος του έτους, με 25 ήδη να έχουν ήδη δραστηριοποιηθεί.
Σε ποιους αγοραστές στοχεύουν οι Jaecoo και Omoda στην Ευρώπη;
Η Chery έχει εργαστεί για να διαχωρίσει καλύτερα τις δύο μάρκες. Το πρώτο σημάδι αυτού είναι το Omoda 3, το οποίο απέκτησε μια πιο γωνιώδη, σπορ εμφάνιση για να προσελκύσει τόσο τους νεότερους αγοραστές όσο και εκείνους που είναι νέοι στην καρδιά, όπως είπε ο Xu. Ο ίδιος σημείωσε ότι ένας από τους στόχους του για την Omoda είναι να γίνει συνώνυμη με τα crossovers.
Εν τω μεταξύ, τόνισε ότι η Jaecoo θα τοποθετηθεί σε πιο πολυτελή θέση για να εξυπηρετήσει την «ελίτ της μόδας». Η Chery θέλει η Jaecoo και η Omoda να έχουν συνολικά 1 εκατομμύριο πωλήσεις παγκοσμίως έως το 2030, σύμφωνα με το Automotive News Europe.