MENU

Σημαντικός κόμβος αερομεταφορών για τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Ανώτατα στελέχη του ACI Europe ενημερώθηκαν για τις καινοτόμες τεχνολογίες που εφαρμόζονται στο έργο

Στο εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, του μοναδικού νέου αεροδρομίου που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο στην Ευρώπη σε νέα τοποθεσία, ξεναγήθηκαν ανώτατα στελέχη περιφερειακών αεροδρομίων από όλη την ήπειρο, καθώς και εκπρόσωποι διεθνών οργανισμών και φορέων που στηρίζουν την ανάπτυξη του αεροπορικού κλάδου και των υποδομών.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 38ης Συνάντησης του Regional Airports Forum του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe), την οποία είχε την τιμή να φιλοξενήσει ο Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ).

Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για τις καινοτόμες τεχνολογίες, τα συστήματα βελτιστοποίησης της εμπειρίας επιβατών και τις πρακτικές περιβαλλοντικής βιωσιμότητας που εφαρμόζονται στο έργο, το οποίο υλοποιείται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σε συνεργασία με την GMR Airports Ltd και το Ελληνικό Δημόσιο.

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό κόμβο αερομεταφορών για τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα και τη συνδεσιμότητα της Κρήτης με την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.

Η διήμερη συνάντηση του ACI Europe Regional Airports Forum επικεντρώθηκε σε θέματα ασφάλειας, βιωσιμότητας, καινοτομίας και επιχειρησιακής αριστείας. Οι συζητήσεις ανέδειξαν τη σημασία της ανταλλαγής τεχνογνωσίας και της συνεργασίας μεταξύ των ευρωπαϊκών περιφερειακών αεροδρομίων, με στόχο ένα ασφαλές, αποδοτικό και περιβαλλοντικά υπεύθυνο δίκτυο αερομεταφορών.

«Είναι ιδιαίτερη τιμή που φιλοξενήσαμε αυτή τη συνάντηση στην Κρήτη, σε μια περίοδο που το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου παίρνει σάρκα και οστά. Η συνεργασία και η ανταλλαγή γνώσεων με τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ευρώπης συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός πρότυπου αερολιμένα, που θα αποτελέσει ουσιαστικό μοχλό ανάπτυξης για το νησί και τη χώρα μας», δήλωσε ο Νίκος Αναστασίου, Γενικός Διευθυντής του Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης.

Η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε.» έχει συσταθεί για την κατασκευή και διαχείριση του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι.
Στη μετοχική της σύνθεση συμμετέχουν:

  • Ελληνικό Δημόσιο: 45,90%
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.: 32,46%
  • GMR Airports Ltd: 21,64%

Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνθηκαν στις AEGEAN και Sky Express για τη στήριξή τους και τη συμμετοχή τους στις εκδηλώσεις της 38ης Συνάντησης του ACI Europe Regional Airports Forum.

Ν. Ταχιάος: Το νέο αεροδρόμιο θα αλλάξει την Κρήτη – Κρίσιμο το ζήτημα του ραντάρ

Υπενθυμίζεται, ότι το Σάββατο (4/10) ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ποιότητα κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι επιθεωρώντας το εργοτάξιο. Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για ένα έργο που «θα αλλάξει όλη την Κρήτη», σημειώνοντας πως το νέο αεροδρόμιο θα διαχειρίζεται ένα κρίσιμο τμήμα του εναέριου χώρου του Νοτίου Αιγαίου.

Αν και ο συμβατικός χρόνος παράδοσης του συνολικού έργου είναι ο Φεβρουάριος του 2027, ο κ. Ταχιάος έδωσε έναν πιο συγκεκριμένο ορίζοντα για τον Πύργο Ελέγχου, ο οποίος αναμένεται να παραδοθεί τον Μάρτιο του 2026.

Ο Υφυπουργός διευκρίνισε πως το τρέχον ποσοστό υλοποίησης του 50% είναι «πλασματικό», καθώς οι ρυθμοί κατασκευής αναμένεται να εκτοξευθούν το επόμενο διάστημα.

Το «Αγκάθι» του Ραντάρ

Παρά τη θετική εικόνα, ο κ. Ταχιάος επανέλαβε εμφατικά ότι τα πάντα κρίνονται από το ζήτημα της χωροθέτησης του ραντάρ. «Το θέμα δεν είναι να έχουμε ένα αεροδρόμιο έτοιμο, αλλά ένα αεροδρόμιο που λειτουργεί», τόνισε, υπογραμμίζοντας την ανάγκη επίλυσης αυτού του «ακανθώδους» ζητήματος.

Το πρόβλημα παραμένει ανοικτό, καθώς η δημοτική αρχή Μινώα Πεδιάδας, πολίτες και σύλλογοι αντιδρούν στη χωροθέτηση του ραντάρ στον Λόφο της Παπούρας. Ο κ. Ταχιάος προσπαθεί να εξηγήσει τον προσανατολισμό των μελετών που οδήγησαν στις κυβερνητικές αποφάσεις.

Η προτεραιότητα στους συνδετήριους δρόμους

Σχετικά με τις οδικές συνδέσεις, ο Υφυπουργός δήλωσε ότι ξεκίνησε η κατασκευή της σήραγγας και λύνονται όλα τα σημαντικά ζητήματα. Διευκρίνισε πως αυτά τα τμήματα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) είναι τα πρώτα που θα κατασκευαστούν για τη βελτίωση της κυκλοφορίας προς το νέο αεροδρόμιο.

Σχετικά Άρθρα