UPD (18:45): Τουλάχιστον 63 άνθρωποι τραυματίστηκαν από την ιρανική επίθεση στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Κουβέιτ, σύμφωνα με νεότερη μετάδοση του Reuters, ενώ οι ζημιές επεκτείνονται σε κτίριο τερματικού σταθμού. Η επίθεση με drones και πυραύλους έπληξε εγκαταστάσεις του αεροδρομίου και διπλωματικές αποστολές, με τις αρχές του Κουβέιτ να κάνουν λόγο και για έναν νεκρό από τα πλήγματα σε πολιτικές υποδομές της χώρας.
Οι πτήσεις στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Κουβέιτ ανεστάλησαν μετά την επίθεση, ωστόσο η Kuwait Airways και η Jazeera Airways επανεκκίνησαν αργότερα τα δρομολόγιά τους, αφού ελήφθησαν πρόσθετα μέτρα ασφαλείας, σύμφωνα με την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας του εμιράτου.
Την ίδια ώρα, η αμερικανική CENTCOM ανακοίνωσε νέο γύρο «αμυντικών πληγμάτων» στο νότιο Ιράν, με στόχο θέσεις εκτόξευσης πυραύλων και ιρανικά σκάφη που, κατά τις ΗΠΑ, επιχειρούσαν να τοποθετήσουν νάρκες. Πλήγματα πραγματοποιήθηκαν και στο νησί Κεσμ, κοντά στα Στενά του Ορμούζ, μετά τις απόπειρες ιρανικών επιθέσεων στην περιοχή.
Η Τεχεράνη, μέσω ιρανικών μέσων ενημέρωσης, υποστήριξε ότι οι Φρουροί της Επανάστασης στοχοποίησαν το αρχηγείο του αμερικανικού 5ου Στόλου στο Μπαχρέιν, αμερικανική αεροπορική βάση και πλοίο στην περιοχή. Η CENTCOM διέψευσε ότι επλήγησαν αμερικανικές βάσεις, αναφέροντας ότι ιρανικοί βαλλιστικοί πύραυλοι δεν κατάφεραν να πλήξουν τους στόχους τους.
Οι νέες επιθέσεις εντείνουν την ανησυχία για περαιτέρω αποσταθεροποίηση στον Περσικό Κόλπο, με το Reuters να σημειώνει ότι οι τιμές του πετρελαίου κινήθηκαν ανοδικά άνω του 2%, καθώς τα Στενά του Ορμούζ παραμένουν σε μεγάλο βαθμό κλειστά, ενώ η διπλωματική προσπάθεια για αποκλιμάκωση δεν έχει ακόμη αποδώσει.
UPD (14:18) Σημαντικές ζημιές στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Κουβέιτ προκάλεσαν οι ιρανικές επιθέσεις με πυραύλους και drones, σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες που έγιναν γνωστές την Τετάρτη, παρά τις αρχικές αναφορές της CENTCOM ότι οι επιθέσεις δεν είχαν πλήξει τους στόχους τους. Οι επιθέσεις προκάλεσαν τραυματισμούς, προσωρινή διακοπή πτήσεων και σοβαρές ζημιές στον Τερματικό Σταθμό 1, ενώ οι αμερικανικές δυνάμεις προχώρησαν παράλληλα σε πλήγματα στο νησί Κεσμ του Ιράν, επικαλούμενες νόμιμη άμυνα.
Σύμφωνα με τις νεότερες ανακοινώσεις των αρχών του Κουβέιτ, οι επιθέσεις προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές σε τμήματα του Διεθνούς Αεροδρομίου του Κουβέιτ, με επίκεντρο τον Τερματικό Σταθμό 1. Οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης κινητοποιήθηκαν άμεσα, ενώ πτήσεις ακυρώθηκαν ή εκτράπηκαν σε άλλα αεροδρόμια της περιοχής μέχρι να ολοκληρωθούν οι απαραίτητοι έλεγχοι ασφαλείας.
Σύμφωνα με τις αρχές του Κουβέιτ, το αεροδρόμιο επανήλθε σταδιακά σε λειτουργία έπειτα από τους αρχικούς ελέγχους ασφαλείας και την αξιολόγηση των ζημιών.
Το Κουβέιτ έχει ήδη κατηγορήσει το Ιράν ως αποκλειστικά υπεύθυνο για τις επιθέσεις, ενώ η Τεχεράνη υποστηρίζει ότι οι ενέργειές της αποτελούν αντίποινα για αμερικανικά πλήγματα εναντίον στρατιωτικών και τηλεπικοινωνιακών εγκαταστάσεων των Φρουρών της Επανάστασης. Παράλληλα, οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις ανακοίνωσαν νέα επιχείρηση στο νησί Κεσμ του Ιράν, το οποίο βρίσκεται κοντά στα Στενά του Ορμούζ, σε μία ακόμη ένδειξη της κλιμάκωσης στην περιοχή.
Νωρίτερα το energodromio.gr μετέδιδε
(08:11) Το Ιράν εξαπέλυσε τις πρώτες πρωινές ώρες επιθέσεις με πυραύλους και μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα εφόρμησης εναντίον συμμάχων των ΗΠΑ στον Κόλπο, του Κουβέιτ και του Μπαχρέιν, που πάντως «απέτυχαν» να πλήξουν τους στόχους, ενώ ανταποδίδοντας και σε «νόμιμη άμυνα», οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις διεξήγαγαν «πλήγματα» στο νησί Κεσμ του Ιράν, στοχοποιώντας «σταθμό ελέγχου» ανακοίνωσε το μεικτό διοικητήριο που είναι αρμόδιο για τη Μέση Ανατολή (CENTCOM, «κεντρική διοίκηση»).
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, δυο πύραυλοι που εκτοξεύτηκαν εναντίον του Κουβέιτ αστόχησαν ή διαλύθηκαν εν πτήσει, ενώ τρεις πύραυλοι που εκτοξεύτηκαν εναντίον του Μπαχρέιν «αναχαιτίστηκαν αμέσως» από τις δυνάμεις αντιαεροπορικής άμυνας του βασιλείου και των ΗΠΑ. Ακόμη, καταστράφηκαν τρία drones που είχαν εξαπολυθεί εναντίον πλοίων στην περιοχή, πάντα κατά τη CENTCOM.
Νωρίτερα, ο στρατός του Κουβέιτ ανακοίνωσε πως δυνάμεις αντιαεροπορικής άμυνας επιχειρούσαν για να αποκρούσουν «επίθεση με drones και πυραύλους», για δεύτερη συνεχόμενη νύχτα, ενώ το πρακτορείο ειδήσεων του εμιράτου KUNA μετέδωσε ότι ήχησαν σειρήνες συναγερμού. Τη Δευτέρα, το υπουργείο Εξωτερικών του Κουβέιτ χαρακτήρισε το Ιράν «αποκλειστικά υπεύθυνο» για τις «ειδεχθείς» επιθέσεις.
Στην άλλη πλευρά, οι Φρουροί της Επανάστασης –ο ιδεολογικός στρατός της Ισλαμικής Δημοκρατίας– ανακοίνωσαν ότι έβαλαν στο στόχαστρο βάση του αμερικανικού στρατού στην περιοχή, όπως την περασμένη Πέμπτη, όταν το Κουβέιτ είχε ανακοινώσει παρόμοια επίθεση. Ανέφεραν ακόμη ότι στοχοποίησαν το αρχηγείο του αμερικανικού 5ου στόλου, που βρίσκεται στο Μπαχρέιν, με πυραύλους και μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα εφόρμησης. Η CENTCOM διέψευσε λίγο πριν από τις 03:00 (ώρα Ελλάδας) ότι χτυπήθηκε το αρχηγείο και αμερικανική αεροπορική βάση στην περιοχή. Πρόσθεσαν πως επρόκειτο για αντίποινα έπειτα από αμερικανική επίθεση εναντίον πύργου τηλεπικοινωνιών τους στο νησί Κεσμ.
Περισσότερες ειδήσεις
Στεγαστικό: Γιατί δεν αρκεί μόνο η οικοδομική δραστηριότητα για να πέσουν τα ενοίκια