MENU

Αθήνα… χωρίς αυτοκίνητο για τις μικρές διαδρομές – Εγκρίθηκε η μελέτη για τη Δημοτική Συγκοινωνία

Νέο δίκτυο 72,5 χιλιομέτρων συνδέει γειτονιές και λειτουργεί συμπληρωματικά με Μετρό και ΟΑΣΑ

Ένα αποφασιστικό βήμα προς μια πιο λειτουργική, προσβάσιμη και βιώσιμη Αθήνα έγινε με την έγκριση της Μελέτης Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας από το Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων τη Δευτέρα (22/12). Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας με 7 γραμμές, συνολικού μήκους 72,57 χιλιομέτρων και 291 στάσεων, που θα καλύπτουν όλες τις Δημοτικές Κοινότητες της πόλης.

Η έγκριση της μελέτης έγινε ομόφωνα, με τις όποιες αποχές να αφορούν επιμέρους τεχνικές λεπτομέρειες και όχι τον ίδιο τον πυρήνα του σχεδίου, ο οποίος στοχεύει να καλύψει υπαρκτά συγκοινωνιακά κενά σε γειτονιές που σήμερα εξυπηρετούνται ελλιπώς.

Χ. Δούκας: «Η Αθήνα αποκτά τη δική της Δημοτική Συγκοινωνία»

Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, η Δημοτική Συγκοινωνία αποτελεί βασικό εργαλείο για την αποσυμφόρηση της πόλης και τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών:

«Σκοπός μας είναι να αποκτήσει η Αθήνα τη δική της Δημοτική Συγκοινωνία. Το προτεινόμενο δίκτυο βασίζεται σε τεκμηριωμένη μελέτη, μειώνει την εξάρτηση από το Ι.Χ. και κάνει τη ζωή των Αθηναίων πιο απλή. Θέλουμε να συνδέσουμε όλες τις γειτονιές της πόλης».

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η Δημοτική Συγκοινωνία δεν είναι απλώς ένα συγκοινωνιακό έργο, αλλά εργαλείο κοινωνικής συνοχής, περιβαλλοντικής ευθύνης και ισότιμης πρόσβασης στην πόλη.

Κυκλικές διαδρομές και «γειτονιές των 15 λεπτών»

Ιδιαίτερη έμφαση στον χαρακτήρα του νέου δικτύου έδωσε η Αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας Μάρω Ευαγγελίδου, σημειώνοντας ότι:

«Οι γραμμές συμπληρώνουν το υπάρχον ακτινωτό δίκτυο με κυκλικές διαδρομές και υπηρετούν το όραμα για “Ανοιχτές Γειτονιές των 15 λεπτών”».

Η φιλοσοφία του σχεδιασμού μετατοπίζει το βάρος από το κέντρο προς τη διασύνδεση γειτονιών μεταξύ τους, διευκολύνοντας καθημερινές μετακινήσεις μικρών αποστάσεων: από το σπίτι στην αγορά, στο σχολείο, στο κέντρο υγείας ή στον πλησιέστερο σταθμό μετρό.

Παρουσία σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες – Σύνδεση με το Μετρό

Το προτεινόμενο δίκτυο της Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας:

  • καλύπτει και τις 7 Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου Αθηναίων
  • κάθε γραμμή συνδέει τουλάχιστον δύο γειτονικές Κοινότητες
  • δημιουργεί κόμβους μετεπιβίβασης με σταθμούς Μετρό
  • εξυπηρετεί τοπικούς πόλους έλξης και καθημερινών δραστηριοτήτων

Κατά τον σχεδιασμό καταβλήθηκε προσπάθεια ελαχιστοποίησης των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων, ώστε η λειτουργία της Δημοτικής Συγκοινωνίας να ενσωματωθεί ομαλά στον υφιστάμενο αστικό ιστό.

Συμπληρωματικά στο δίκτυο του ΟΑΣΑ

Η Δημοτική Συγκοινωνία έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί συμπληρωματικά με το υφιστάμενο δίκτυο του ΟΑΣΑ (Μετρό, ΗΣΑΠ, ΟΣΥ), καλύπτοντας περιοχές και διαδρομές που σήμερα δεν εξυπηρετούνται επαρκώς από τις κεντρικές γραμμές.

Πριν την εκπόνηση της μελέτης προηγήθηκε στενή συνεργασία με τις Δημοτικές Κοινότητες, οι οποίες κατέθεσαν προτάσεις και παρατηρήσεις, ενισχύοντας τον τοπικό χαρακτήρα του σχεδιασμού.

Τα επόμενα βήματα για την υλοποίηση

Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, η μελέτη θα πρέπει να λάβει:

  • έγκριση από τον ΟΑΣΑ
  • έγκριση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Από την ταχύτητα αυτών των εγκρίσεων θα εξαρτηθεί και το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της Δημοτικής Συγκοινωνίας, η οποία φιλοδοξεί να αποτελέσει καταλύτη για λιγότερα Ι.Χ., καλύτερη σύνδεση γειτονιών και πιο εύκολες καθημερινές μετακινήσεις.

Περισσότερες ειδήσεις

Δημοτικό Πάρκινγκ Κοτζιά: Ticketless λειτουργία, πολιτιστική εμπειρία και 500 θέσεις στάθμευσης στην καρδιά της πόλης

Αυστηρό «manual» Χ. Δούκα για την αντιμετώπιση του χάους στο κέντρο της Αθήνας

Δέσμη μέτρων από το ΥΠΟΜΕ για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού στο λεκανοπέδιο Αττικής


Σχετικά Άρθρα