Τη δημιουργία ηλεκτρονικής ταυτότητας για όλα τα καρνάγια της χώρας, με στόχο τη θεσμική τους προστασία και τη βιώσιμη λειτουργία τους, ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Γιώργος Στασινός, στο πλαίσιο της 7ης Γενικής Συνέλευσης του Πανελλήνιου Συλλόγου Ναυπηγείων – Ταρσανάδων.
Η πρωτοβουλία αφορά έναν κλάδο που βρίσκεται εδώ και χρόνια «στο όριο», παρότι τα καρνάγια αποτελούν κομβική ναυτιλιακή υποδομή, με άμεση σύνδεση με τη συντήρηση του ελληνικού στόλου, την παράκτια οικονομία και την πολιτιστική κληρονομιά.
Ο Γιώργος Στασινός ξεκαθάρισε ότι το ΤΕΕ δεν περιορίζεται σε διαπιστώσεις, αλλά περνά σε εφαρμόσιμες λύσεις, σημειώνοντας ότι βρίσκεται ήδη σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τη δημιουργία της ηλεκτρονικής ταυτότητας όλων των καρνάγιων.
Όπως τόνισε, στόχος είναι να διασφαλιστεί η αδιάλειπτη λειτουργία των καρνάγιων, αλλά και η προστασία της παραδοσιακής συντήρησης ξύλινων σκαφών, που αποτελεί μοναδικό τεχνογνωσιακό κεφάλαιο για τη χώρα.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας χαρακτήρισε τα καρνάγια και τους ταρσανάδες αναπόσπαστο μέρος της ναυτικής ταυτότητας της Ελλάδας, υπογραμμίζοντας ότι η στήριξή τους αποτελεί θεσμική υποχρέωση.
Υπενθύμισε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν προχωρήσει:
Σημείωσε, μάλιστα, ότι αρωγός στην προσπάθεια είναι και ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας.
Η α’ αντιπρόεδρος του ΤΕΕ, ομότιμη καθηγήτρια του ΕΜΠ Αντωνία Μοροπούλου, στάθηκε ιδιαίτερα στη σημασία του αποθετηρίου θέσεων και διαγραμμάτων λειτουργίας των καρνάγιων, το οποίο θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο νομιμοποίησης και διατήρησης της χρήσης τους.
Όπως ανέφερε, στόχος είναι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026 τα καρνάγια να έχουν κατοχυρωθεί τόσο χωρικά όσο και λειτουργικά, μέσα από μια εθνική βάση δεδομένων που δεν θα αφήνει περιθώρια αυθαίρετων ερμηνειών.
Κατά τη συζήτηση, ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Ναυπηγείων–Ταρσανάδων Πανελλήνιος Σύλλογος Ναυπηγείων-Ταρσανάδων επεσήμανε ότι η συρρίκνωση των καρνάγιων στην Ελλάδα δημιουργεί κενό που ήδη εκμεταλλεύονται γειτονικές χώρες, μετατρέποντας ένα εγχώριο διαρθρωτικό πρόβλημα σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα.
Το μήνυμα ήταν σαφές: τα καρνάγια δεν είναι πολεοδομικό «βαρίδι», αλλά στρατηγική ναυτιλιακή υποδομή με πολλαπλά οφέλη για απασχόληση, τουρισμό, τοπικές κοινωνίες και εθνική οικονομία.
Περισσότερες ειδήσεις
Υπεγράφη το Προεδρικό Διάταγμα για τον ΝΟΚ – Απελευθέρωση της οικοδομικής δραστηριότητας