MENU

Ταλαιπωρία τέλος στην κράτηση εισιτηρίων για ένα διεθνές ταξίδι με το τρένο – Η νέα εφαρμογή που λύνει τα χέρια των ταξιδιωτών

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης έχει διπλασιαστεί μέσα στη δεκαετία, αλλά οι διαδρομές εκτός ορίων της Ευρώπης παραμένουν μια πρόκληση

Μια αναγέννηση βιώνουν οι σιδηρόδρομοι ανά την Ευρώπη, με πολλές χώρες να επενδύουν στα δίκτυά τους και πολλούς επιβάτες να σκέφτονται το καλύτερο δυνατό από οικονομική αλλά και οικολογική άποψη.

Όμως, ενώ η ζήτηση για διακοπές αυξάνεται, τα… μπερδεμένα δίκτυα τρένων της Ευρώπης παραμένουν μια πρόκληση και έτσι ένα νέο εργαλείο, το ByWay, φιλοδοξεί να δώσει τη λύση στο θέμα.

Το εργαλείο αυτό, το οποίο βοηθά τους ταξιδιώτες να κλείσουν τα εισιτήριά τους, προσφέρει πλέον μια οπτική εμπειρία στους πελάτες του, η οποία αναδεικνύει τις σιδηροδρομικές διαδρομές και τις συνδέσεις τους με σαφή και φιλικό προς τον χρήστη τρόπο.

Και τελικός στόχος αυτού, να κάνει τη διαδικασία κράτησης τόσο απλή σε πανευρωπαϊκό δίκτυο, όσο απλή είναι και μια αντίστοιχη κράτηση για ένα αεροπορικό ταξίδι.

Γιατί είναι τόσο δύσκολο όμως να κλείσεις μια θέση για ένα πολυεθνικό ταξίδι στην Ευρώπη;

Για δεκαετίες, δεν υπάρχει ένα ενιαίο σύστημα κρατήσεων εκτός συνόρων, οπότε είναι αρκετά δύσκολο για τους ταξιδιώτες να κλείσουν τη θέση τους και να ταξιδέψουν στο εξωτερικό.

Υπάρχει αρκετή ταλαιπωρία στο να έρθεις σε τηλεφωνική επαφή με διαφορετικά κάθε φορά πρακτορεία, ώστε να κλείσεις ξεχωριστά το κάθε εισιτήριο που θες, αναλόγως με τη χώρα που θα περάσει το τρένο, όπου θα είσαι επιβάτης. Αν για παράδειγμα η διαδρομή σου περνά μέσα από τέσσερις διαφορετικές χώρες, πρέπει να κάνεις την ίδια διαδικασία με διαφορετικής χώρας πρακτορεία και να κλείσεις τέσσερα αντίστοιχα εισιτήρια.

«Η ταξιδιωτική βιομηχανία θεωρούσε υπονόμευε τα διεθνή ταξίδια με τρένο, ακόμη και στη δεκαετία του 1980 όταν ήταν πολύ πιο απλά και λιγότερο διασπασμένα από ό,τι είναι τώρα», λέει ο Mark Smith, δημιουργός της πλατφόρμας που φιλοδοξεί να φέρει την επανάσταση στη συγκεκριμένη υπόθεση, δίνοντας την ευκαιρία στον εκάστοτε ταξιδιώτη να προσαρμόσει το εισιτήριό του αναλόγως με το ταξίδι του και να προχωρήσει σε κράτηση.

«Η οργάνωση διακοπών σιδηροδρομικώς και όχι αεροπορικώς απαιτούσε πάντα μια… στρατιά προσωπικού να κάνει όλες τις ρυθμίσεις, καθιστώντας την επιχείρηση υψηλού κόστους» προσθέτει και συνεχίζει: «Είναι μια τολμηρή προσπάθεια να αφήσουν τους ταξιδιώτες να το κάνουν αυτό μόνοι τους και καθώς αναδύεται μια νέα γενιά που προτίθεται να κάνει τα πάντα διαδικτυακά, φαίνεται να αρέσει στους ανθρώπους».

Πώς λειτουργεί το ByWay;

Οι χρήστες εισάγουν την τοποθεσία εκκίνησης και το χρονοδιάγραμμα και το εργαλείο δημιουργεί προτεινόμενες διαδρομές που ενσωματώνουν ταξίδια με τρένο, διαμονή και εμπειρίες ταξιδιού κατά τη διαδρομή.

Η πλατφόρμα αυτή τη στιγμή διαθέτει 160 προορισμούς σε 20 χώρες, με σχέδια για περαιτέρω επέκταση. Οι Χάρτες ByWay δεν απαριθμούν απλώς δρομολόγια τρένων, αλλά προσαρμόζουν επίσης δρομολόγια για ταξιδιώτες που ευθυγραμμίζονται με τα ενδιαφέροντά τους και εξασφαλίζουν ομαλές συνδέσεις.

Αυτό το εργαλείο υπερπηδά πολλά από τα εμπόδια που κρύβει ένα ταξίδι με το τρένο, όπως τα κατακερματισμένα συστήματα κρατήσεων και ο περίπλοκος σχεδιασμός των διαδρομών. Οι χάρτες του ByWay καθιστούν τη διαδικασία αβίαστη, ώστε περισσότεροι άνθρωποι να μπορούν να βιώσουν τη χαρά του αργού ταξιδιού

Γιατί όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν τρένα αντί αεροπλάνων;

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ έχει σχεδόν διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Η ζήτηση όμως για πιο πράσινες ταξιδιωτικές επιλογές συνεχίζει να αυξάνεται και ο αριθμός των επιβατών έχει αυξηθεί.

Οκτώ δισ. επιβάτες μπήκαν στα βαγόνια για κάποιο εθνικό ταξίδι το 2023, σχεδόν 68% πάνω από το 2020. «Πριν από περισσότερα από 20 χρόνια, αν ρωτούσα κάποιον γιατί κάνει διεθνή ταξίδια με το τρένο κι όχι με το αεροπλάνο, θα μου απαντούσε συνήθως ότι φοβόταν να πετάξει, ότι είχε ιατρικές συμβουλές ή απλώς ότι του άρεσαν τα τρένα», εξηγεί ο Smith. «Τώρα οι απαντήσεις είναι δυο: έχουν βαρεθεί με τα αεροδρόμια και όλες αυτές τις αεροπορικές εταιρείες και θέλουν να συμβάλλουν στο περιβάλλον. Σχεδόν γίνεται ξανά mainstream».

Τα περιβαλλοντικά οφέλη είναι δύσκολο να αγνοηθούν. Τα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) δείχνουν ότι, εκεί που τα αεροπορικά ταξίδια παράγουν περισσότερα από 250 γραμμάρια άνθρακα ανά επιβάτη ανά χιλιόμετρο, τα σιδηροδρομικά ταξίδια αντιστοιχούν σε μόλις 34 γραμμάρια.

Με τα τρένα να παράγουν σημαντικά λιγότερες εκπομπές, η επιλογή των σιδηροδρομικών αντί των αεροπορικών ταξιδιών είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για τη μείωση αποτυπώματος του άνθρακα.

Νέα ευρωπαϊκά Interrail και νυχτερινά τρένα ξεκινούν, τα σιδηροδρομικά δελτία γίνονται πιο ευέλικτα και εργαλεία όπως το ByWay διευκολύνουν το «χτίσιμο» των δρομολογίων. Η χρυσή εποχή των ταξιδιών με τρένο θα μπορούσε να επιστρέψει.

Σχετικά Άρθρα