Με την… αυγή του Ιουνίου (1/6) θα τεθούν σε ισχύ οι βελτιωτικές κινήσεις που αποφάσισε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) σε τρεις γραμμές (μία στον Δήμο Θεσσαλονίκης και δύο στον Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη), με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών και στο πλαίσιο ενίσχυσης της μετεπιβίβασης σε σταθμούς του Μετρό.
Όπως γνωστοποιεί με σημερινή του ανακοίνωση ο ΟΣΕΘ, μετά την αξιολόγηση των δεδομένων και σε συνέχεια διαβούλευσης που έγινε με τους αρμόδιους εκπροσώπους των προαναφερόμενων δύο δήμων, τροποποιείται η γραμμή 17, ενώ οι δύο βασικές λεωφορειακές γραμμές 57 και 58, επεκτείνουν τις διαδρομές τους στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Ένταξη και κατάργηση διαδρομών και μετονομασίες
Συγκεκριμένα, η γραμμή 17 «Τριανδρία – Αγίας Σοφίας» τροποποιείται από την 1/6 και μετανομάζεται σε «Τριανδρία – Βενιζέλου». Κατά τη μετάβαση από τον τερματικό σταθμό Τριανδρίας προς την οδό Βενιζέλου θα ακολουθεί την υφιστάμενη διαδρομή της λεωφορειακής γραμμής Νο 17 «Τριανδρία – Αγίας Σοφίας» και στη συνέχεια θα ακολουθεί τη διαδρομή: Ερμού – Βενιζέλου. Στην επιστροφή της από την οδό Βενιζέλου προς τον τερματικό σταθμό Τριανδρίας, το δρομολόγιο που θα ακολουθείται θα είναι το εξής: Βενιζέλου – Εγνατία – υφιστάμενη διαδρομή Νο 17.
Μάλιστα, όπως διευκρινίζει ο ΟΣΕΘ, στο πλαίσιο της τροποποίησης, εντάσσονται στη διαδρομή μετάβασης οι στάσεις «Αγίας Σοφίας» (λειτουργούσε ως τερματικός σταθμός), «Αριστοτέλους» και «Τ.Σ. Αγορά», ενώ στην επιστροφή εντάσσονται οι στάσεις «Τ.Σ. Αγορά» (νέος τερματικός σταθμός της γραμμής 17), «Πλατεία Αριστοτέλους» και «Μητροπολίτου Γενναδίου».
Σε ό,τι αφορά τις γραμμές 57 και 58, ο οργανισμός σημειώνει ότι αυτές θα τερματίζουν στην οδό Ερμού και στην οδό Βενιζέλου (περιοχή Πλ. Ελευθερίας), αντίστοιχα.
Ειδικά για τις αλλαγές στη γραμμή 57, η οποία μετονομάζεται σε «Διασταύρωση Χορτιάτη – Ασβεστοχώρι – Ερμού», σύμφωνα με τον ΟΣΕΘ, αυτή κατά τη μετάβασή της από τον τερματικό σταθμό Χορτιάτη προς την οδό Ερμού θα ακολουθεί την υφιστάμενη διαδρομή, μέχρι την οδό Λαγκαδά και έπειτα θα ακολουθεί τη διαδρομή: Λαγκαδά -(αριστερόστροφος ελιγμός στην οδό Εγνατία) και Εγνατία – Ίωνος Δραγούμη – Ερμού. Κατά την επιστροφή της από την οδό Ερμού προς τον τερματικό σταθμό Χορτιάτη θα ακολουθεί τη διαδρομή: Βενιζέλου – Εγνατία – Λαγκαδά και υφιστάμενη διαδρομή.
Στη διαδρομή της μετάβασης εντάσσονται οι στάσεις «Κολόμβου», «Αντιγονιδών», «Ίωνος Δραγούμη», «Τ.Σ. Ερμού» στη μετάβαση της λεωφορειακής γραμμής Νο 57 ενώ στην επιστροφή εντάσσονται οι στάσεις «Τ.Σ. Ερμού», «Αντιγονιδών», «Κολόμβου». Καταργούνται οι στάσεις «Πλατεία Δημοκρατίας», «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» «Αγίων Πάντων» στη μετάβαση και οι στάσεις «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», «Μιχαήλ Καλού», «Ζωγράφου» στην επιστροφή.
Στην ίδια λογική, επανέρχεται στην παλιά του διαδρομή το δρομολόγιο 58, με τη λεωφορειακή γραμμή να μετονομάζεται σε «Διασταύρωση Χορτιάτη – Πανόραμα – Βενιζέλου» και κατά τον ΟΣΕΘ, στη μετάβασή της από τον τερματικό σταθμό Χορτιάτη προς την οδό Βενιζέλου θα ακολουθεί την υφιστάμενη διαδρομή της λεωφορειακής γραμμής Νο 58Α μέχρι τη Λεωφόρο Στρατού κι έπειτα θα ακολουθεί τη διαδρομή: Λεωφόρος Στρατού – Τσιμισκή – Βενιζέλου. Κατά την επιστροφή της από την οδό Βενιζέλου προς τον τερματικό σταθμό Χορτιάτη θα ακολουθεί τη διαδρομή : Βενιζέλου – Εγνατία – υφιστάμενη διαδρομή Νο 58A. Στη μετάβαση εντάσσονται οι στάσεις «Χ.Α.Ν.Θ.», «Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης», «Διαγώνιος», «Αγίας Σοφίας», «Πλατεία Αριστοτέλους», «Τ.Σ. Βενιζέλου» ενώ στην επιστροφή οι στάσεις «Τ.Σ. Βενιζέλου», «Αγορά», «Πλατεία Αριστοτέλους», «Μητροπολίτου Γενναδίου», «Αγίας Σοφίας», «Ιασωνίδου», «Καμάρα». Παράλληλα καταργείται η στάση «Αγγελάκη» (μετάβαση) και Σιντριβάνι (επιστροφή).
Ο ΟΣΕΘ θα διατηρήσει τις συνδέσεις της Νέας Ελβετίας με τον Σταθμό στο εμπορικό κέντρο ΙΚΕΑ και το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και όπως γνωστοποιεί, σύντομα προτίθεται να ενισχύσει την Πυλαία, με τη Νέα Ελβετία, με νέα σύνδεση.