MENU

Αγορά αυτοκινήτου… χθες! – Γιατί πρέπει να αρχίσετε να επισπεύδετε τις διαδικασίες

Ως εναλλακτικό σενάριο θα μπορούσε να λειτουργήσει η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ή η μίσθωση

Αν σκοπεύετε να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο, ίσως πρέπει να επιταχύνετε ελαφρώς τις διαδικασίες σας, πριν οι δασμοί εκτοξεύσουν επιπλέον τις τιμές. Μπορεί πολλοί να επαναπαύονται βλέποντας τις τιμές να βρίσκονται πάνω-κάτω στα ίδια επίπεδα, αυτό όμως ισχύει, διότι πολλά μοντέλα κατασκευάστηκαν πριν τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανόνες.

«Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα, αλλά οι τιμές λιανικής διατηρούνται αρκετά σταθερές», λέει ο Mark Schirmer, εκπρόσωπος της Cox Automotive. Τον Μάιο, η μέση τιμή συναλλαγής για ένα καινούργιο όχημα ήταν 48.799 δολ., ουσιαστικά αμετάβλητη από τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cox.

Ταυτόχρονα, ο Joseph Yoon, αναλυτής καταναλωτικών πληροφοριών στην Edmunds, τονίζει: «Δεν βλέπουμε ακόμη τον πλήρη αντίκτυπο των δασμών». Τα στοιχεία της εταιρείας έρευνας αυτοκινήτων δείχνουν ότι οι μηνιαίες πληρωμές για νέα δάνεια τόσο για καινούργια όσο και για μεταχειρισμένα οχήματα αυξήθηκαν ελαφρώς τον Μάιο, κάτι που συμβαδίζει με τις τυπικές μηνιαίες αλλαγές.

Από τον Ιούνιο, η κυβέρνηση Trump έχει επιβάλει δασμό 25% στα εισαγόμενα οχήματα και σε πολλά ανταλλακτικά αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στο εξωτερικό. Η πολιτική περιλαμβάνει προσωρινές εξαιρέσεις για ορισμένα εξαρτήματα από χώρες της USMCA, οι οποίες ανακοινώθηκαν τον Απρίλιο, αλλά οι περισσότερες εισαγωγές εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν πρόσθετο κόστος.

Οι νέοι αυτοί δασμοί στα αυτοκίνητα έρχονται να προστεθούν στους δασμούς εισαγωγής μετάλλων, συμπεριλαμβανομένων των δασμών χάλυβα και αλουμινίου που φτάνουν έως και το 50%, οι οποίοι ήδη αυξάνουν το κόστος σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων, ακόμη και για οχήματα που συναρμολογούνται στις ΗΠΑ.

«Υπάρχουν σημαντικοί δασμοί στην αυτοκινητοβιομηχανία αυτή τη στιγμή», λέει ο Schirmer και συνεχίζει: «Η πραγματικότητα είναι ότι οι δασμοί είναι πληθωριστικοί» και με αυτά τα πρόσθετα κόστη, οι τιμές των αυτοκινήτων θα αυξηθούν «εκτός αν κάτι αλλάξει δραστικά στο εγγύς μέλλον».

Οι αντιπρόσωποι και οι αυτοκινητοβιομηχανίες «απορροφούν» προς το παρόν το κόστος

Αντί να αυξήσουν τις τιμές των αυτοκινήτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν απορροφήσει σε μεγάλο βαθμό το κόστος μέσω μειωμένων εκπτώσεων και συμφωνιών χρηματοδότησης από τον Απρίλιο, όπως μεταδίδουν μέσα των ΗΠΑ.

«Πιστεύουμε ότι οι αντιπρόσωποι και οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζονται λίγο στην τιμολόγηση», στηρίζει ο Schirmer, με τους αντιπροσώπους να αναφέρουν χαμηλότερα κέρδη στο δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση τους πρώτους μήνες του έτους. Μέχρι στιγμής, έχουν ως επί το πλείστον κρατήσει τη γραμμή στις τιμές λιανικής, αλλά δεν είναι σαφές πόσο καιρό μπορεί να διαρκέσει αυτό, λέει.

Και ενώ υπήρξε μια αύξηση αγορών λόγω δασμών τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, οι πωλήσεις μειώθηκαν τον Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία της Cox Automotive, γεγονός που δείχνει, ότι πολλοί καταναλωτές μπορεί να διστάζουν να κάνουν μεγάλες αγορές εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας.

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο οι τιμές δεν έχουν εκτοξευθεί, είναι ότι τα περισσότερα οχήματα που βρίσκονται για την ώρα σε χώρους αντιπροσώπων κατασκευάστηκαν πριν από την έναρξη ισχύος των δασμών. Αλλά αυτό το απόθεμα εξαντλείται, σημειώνει ο Schirmer. Καθώς το απόθεμα των αντιπροσώπων ανακυκλώνεται, τα νεότερα μοντέλα είναι πιο πιθανό να κοστολογηθούν παραπάνω.

Η Ford και η Subaru έχουν ήδη αυξήσει τις τιμές σε ορισμένα οχήματα έως και 2.000 δολ. και είναι πιθανό να ακολουθήσουν επιπλέον αυξήσεις. Ανάλογα με το μοντέλο, οι δασμοί θα μπορούσαν να προσθέσουν από 2.000 έως και πάνω από 15.000 δολ. στο κόστος ενός νέου οχήματος, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Anderson Economic Group.

Η σιγουριά κόστους που προσφέρει η αγορά

Ένα επαναλαμβανόμενο θέμα όσον αφορά τους δασμούς με την αγορά αυτοκινήτων να μην αποτελεί φυσικά εξαίρεση, είναι η αβεβαιότητα που επικρατεί στον χώρο, με τον Yoon να τονίζει, ότι παραμένει εξαιρετικά ασαφές, το πώς ή πότε μπορεί να υπάρξουν μεταβολές τιμών.

Ωστόσο, με τα επιτόκια δανείων αυτοκινήτων που αναμένεται να παραμείνουν σχετικά σταθερά για το υπόλοιπο του έτους, η αγορά τώρα μπορεί να έχει νόημα εάν η χρηματοδότηση λειτουργεί για τον προϋπολογισμό σας. Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ή οι μισθώσεις θα μπορούσαν επίσης να είναι έξυπνες εναλλακτικές λύσεις αντί της αγοράς νέων μοντέλων, ειδικά εάν βοηθούν στη μείωση του μηνιαίου κόστους.

Σε κάθε περίπτωση, «αν το αυτοκίνητο που θέλετε να αγοράσετε είναι διαθέσιμο, θα πρέπει απλώς να επισπεύσετε τις διαδικασίες», καταλήγει ο Yoon.

Σχετικά Άρθρα