MENU

Δημοπρατείται το «ξεχασμένο» έργο του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά, ύψους 59 εκατ. ευρώ

Η κατασκευή του αναμένεται να αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά την περιοχή της δυτικής Αττικής και της λεωφόρου Κηφισού, όπου κινούνται καθημερινά περίπου 20.000 φορτηγά

Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοπράτηση του έργου του τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά, το οποίο βαλτώνει εδώ και δεκαετίες.

Το πράσινο φως για την εκκίνηση των διαδικασιών άναψε ο γενικός γραμματέας Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Δημήτρης Αναγνώπουλος εγκρίνοντας το αίτημα της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών για έναρξη των διαδικασιών δημοπράτησης.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο «ξύπνησε» από τον λήθαργο ετών τον περασμένο Ιανουάριο, όταν είχε παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου σε μία προσπάθεια να αντιμετωπιστεί σε ένα βαθμό και το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που «ακινητοποιεί» καθημερινά τον Κηφισό. Ένας από τους στόχους είναι η αποσυμφόρηση της περιοχής της δυτικής Αττικής και της λεωφόρου Κηφισού, όπου καταγράφεται η κυκλοφορία περίπου 20.000 φορτηγών ημερησίως, καθώς μέσω της δημιουργίας εναλλακτικής διαδρομής από την Αττική Οδό προς τον Πειραιά και τα νοτιοδυτικά προάστια αναμένεται να μειωθεί αισθητά η πίεση στη λεωφόρο Κηφισού.

Το έργο αφορά την κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων στην ευρύτερη περιοχή του Σκαραμαγκά και την ολοκλήρωση του ημιαδιανοιχθέντος τμήματος της περιφερειακής λεωφόρου Αιγάλεω για τη σύνδεσή της με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου στους δήμους Χαϊδαρίου και Ασπροπύργου.

Στο φυσικό αντικείμενο του έργου συνολικού μήκους 7,4 χιλιομέτρων, περιλαμβάνονται η ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, ο ανισόπεδος ημικόμβος Σκαραμαγκά για την σύνδεσή της με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, η αναβάθμιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Σχιστού, η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Ναυπηγείων, η αναδιαμόρφωση της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου και της λεωφόρου μεταξύ των παραπάνω κόμβων και η κατασκευή του απαιτούμενου δικτύου συλλογής ομβρίων της περιοχής.

Επίσης έχουν συμπεριληφθεί και τρεις προαιρέσεις και συγκεκριμένα:

  • Η κατασκευή μέρους των κλάδων Κορίνθου Σχιστού του ανισόπεδου κόμβου Σχιστού και του κλάδου Αθήνα – Παλάσκα του ανισόπεδου κόμβου Ναυπηγείων.
  • Οι εργασίες συντήρησης/επισκευής της υφιστάμενης γέφυρας του ανισόπεδου κόμβου Σχιστού.
  • Ο ανισόπεδος ημικόμβος ΕΛΠΕ στην Περιφερειακή Λεωφόρο Αιγάλεω για την σύνδεση των Ελληνικών Πετρελαίων.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται συνολικά σε 59 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου είχε αρχικά δρομολογηθεί το 1997, αλλά ύστερα από αρκετές περιπέτειες και παλινωδίες, εγκαταλείφθηκε οριστικά το 2003, αφήνοντας πίσω της ημιτελείς σήραγγες και ένα κόστος 22 εκατ. ευρώ για το Δημόσιο.

Στο πλαίσιο των προαιρέσεων του βασικού έργου προβλέπεται και η οδική σύνδεση με το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής, μήκους 2,3 χλμ., με παράλληλη αναβάθμιση των κόμβων προς τον ΧΥΤΑ και τη λεωφόρο ΝΑΤΟ, έργο που θα συμβάλει περαιτέρω στη μείωση της κυκλοφοριακής φόρτισης στον Κηφισό.

Τα αναμενόμενα οφέλη από την ολοκλήρωση του έργου, η οποία τοποθετείται χρονικά τρία χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης είναι:

  • Η δημιουργία του άξονα λεωφόρου Σχιστού – ΔΠΛΑ.
  • Η εξάλειψη κυκλοφοριακών προβλημάτων στη λεωφόρου Σχιστού.
  • Η εκτροπή κυκλοφορίας από τη λεωφόρου Κηφισού στον νέο άξονα Σχιστού – ΔΠΛΑ.
  • Η αναβάθμιση της Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου με τρεις λωρίδες στην περιοχή των ανισόπεδων κόμβων Σχιστού – Σκαραμαγκά.

Σχετικά Άρθρα