MENU

«Ψηφίζουν» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οι χρηματιστηριακοί αναλυτές για το 2025

Οι ειδικοί της αγοράς εκτιμούν ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανόδου της μετοχής, καθώς η ηγετική θέση του ομίλου σε παραχωρήσεις, κατασκευές και ενέργεια ενισχύεται περαιτέρω

Τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναδεικνύουν οι αναλυτές ως την κορυφαία επιλογή τους από τον τομέα των υποδομών, κάτι που είναι αναμενόμενο λόγω της ηγετικής της θέσης σε αυτόν, αλλά και ως έναν από τις πιο ελκυστικούς ομίλους συνολικά της ελληνικής χρηματιστηριακής αγοράς.

Σύμφωνα με εκθέσεις από εγχώριες χρηματιστηριακές που δημοσιεύθηκαν ήδη μέσα στο 2025, προκύπτει ότι οι αναλυτές βάζουν ψηλά στη λίστα των επιλογών τους τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με «αιχμή» το ελκυστικό χαρτοφυλάκιο που έχει στις συμβάσεις παραχώρησης, το οποίο προσεχώς θα ενισχυθεί και επισήμως με νέα assets (Εγνατία Οδός, ΒΟΑΚ), το υψηλό και ποιοτικό ανεκτέλεστο στην κατασκευή, τις μεγάλες επενδύσεις (Καστέλι, IRC κ.α.), όπως και την δεδομένη σημαντική της θέση στο ενεργειακό «κομμάτι».

Μάλιστα, οι ειδικοί της αγοράς δίνουν και σημαντικά περιθώρια ανόδου για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που διαπραγματεύεται στα επίπεδα των 18,6 ευρώ, καθώς έχουν δώσει και τιμή – στόχο που ξεπερνά τα 27 ευρώ δηλαδή σχεδόν 50% υψηλότερα από τις τρέχουσες τιμές στο ΧΑ.

Μόλις προ ημερών, η χρηματιστηριακή AXIA Ventures αρίθμησε 5 κορυφαίες επιλογές της για το 2025, μεταξύ των οποίων προφανώς ξεχώριζε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τιμή-στόχο στα 27,4 ευρώ.

Η ίδια χρηματιστηριακή, στις αρχές της χρονιάς είχε «βγάλει» ανάλυση αποκλειστικά για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην οποία, θυμίζουμε, έκανε λόγο ότι η εισηγμένη κατέχει ένα από τα πιο νέα και ελκυστικά χαρτοφυλάκια παραχωρήσεων. «Το 2025 θα είναι έτος εξελίξεων για τις μεγάλες παραχωρήσεις της Εγνατίας Οδού και του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που αποτελούν συνολική επένδυση της τάξεως των 3,5 – 4 δισ. ευρώ», σημείωνε.

Παράλληλα, με το περιβάλλον στην ελληνική αγορά να παραμένει θετικό, η εταιρεία αναμένεται να δώσει το «παρών» σε νέους διαγωνισμούς για έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ. Σύμφωνα με την ίδια, η μετοχή δεν έχει ακόμη «αφομοιώσει» ούτε τη διασφαλισμένη ανοδική πορεία των κερδών ούτε το υψηλής ποιότητας χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων που αντιπροσωπεύει το 75% της συνολικής αποτίμησης της εισηγμένης.

Σύμφωνα με την AXIA, με βάση επικαιροποιημένες εκτιμήσεις για τα έργα παραχωρήσεων, η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) του τομέα παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να αυξηθεί από 165 εκατ. ευρώ το 2023, σε 386 εκατ. ευρώ το 2025. Εκτιμάται, δε, ότι θα ανέλθει σε 500 εκατ. ευρώ έως το 2027, αντιπροσωπεύοντας το 70% του συνολικού EBITDA του ομίλου κατά τη συγκεκριμένη χρονιά.

Για την Αττική Οδό, η χρηματιστηριακή τοποθετεί το EBITDA του 2025 στα 175 εκατ. ευρώ, μέγεθος που αναμένεται να αγγίξει τα 241 εκατ. ευρώ και 421 εκατ. μέχρι τα έτη 2030 και 2040 αντίστοιχα. Το μέσο EBITDA κατά την 25ετή διάρκεια παραχώρησης της Αττικής Οδού υπολογίζεται σε 357 εκατ. ευρώ. Στην Εγνατία Οδό, η λειτουργική κερδοφορία προβλέπεται να διαμορφωθεί σε 115 εκατ. ευρώ το 2027 και τοποθετείται σε 220 εκατ. ευρώ μέχρι το 2030. Το μέσο EBITDA κατά τη συνολική διάρκεια της συγκεκριμένης παραχώρησης διαμορφώνεται σε 260 εκατ. ευρώ.

Ποιοτική και, προς το παρόν, υποτιμημένη μετοχή

Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι αναλυτές που ήδη μέσα στο 2025 ενέταξαν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στις κορυφαίες επιλογές τους.

Η Pantelakis θεωρεί τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκ των ποιοτικών και υποτιμημένων, δίνοντας ως τιμή – στόχο τα 27,4 ευρώ, εκτιμώντας ότι έχει δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης. Αλλά και η Solidus «τσεκάρει» τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς εκτιμά ότι είναι η πιο μεγάλη κατασκευαστική με συμμετοχή σχεδόν σε όλα τα έργα.

Να σημειωθεί ότι η Pantelakis είχε δημοσιοποιήσει ξεχωριστή ανάλυση για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προ ολίγων μηνών μόλις, όπου, μεταξύ άλλων, σημείωνε ότι αυτή έχει στρατηγικά εστιάσει σε σημαντικά έργα παραχωρήσεων και έχει εξασφαλίσει ένα premium χαρτοφυλάκιο έργων με μέση υπολειπόμενη διάρκεια ζωής άνω των 25 ετών. Επιπλέον από την Νέα & Κεντρική Οδό και την Ολυμπία, πρόσφατα εξασφάλισε την 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού (εκτιμώμενης καθαρής παρούσας αξίαs 298 εκατ. ευρώ και IRR 12,5%) και την 35ετή παραχώρηση της Εγνατία Οδού (εκτιμώμενης αξίαs NPV 405 εκατ. ευρώ και IRR 14.5%). Επίσης έχει το 32,5% στο δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας (Καστέλι), εκτιμώμενης καθαρής παρούσας αξίαs 158 εκατ. ευρώ αλλά και 49% στο IRC (εκτιμώμενης καθαρής παρούσας αξίαs 293 εκατ. ευρώ). Είχε επιπρόσθετα αναφέρει ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει συγκεντρώσει μια επενδυτική ισχύ 3,1 δισ. ευρώ μετά και την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ.

Ακόμα και μετά τις υποχρεώσεις για τα έργα που έχει ήδη εξασφαλίσει, παραμένουν 2 δισ. ευρώ, τα οποία θα κατευθυνθούν για την χρηματοδότηση νέων έργων. Με βάση τις εκτιμήσεις της χρηματιστηριακής η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχοντας πολύ χαμηλή μόχλευση (καθαρό χρέος μητρικής περίπου 400 εκατ. ευρώ) θα λαμβάνει κάθε χρόνο 300 εκατ. ευρώ μερίσματα από το 2028 και έπειτα που είναι αρκετά για να χρηματοδοτήσουν μια μερισματική απόδοση περίπου 4% αλλά και 1 δισ. ευρώ νέων έργων κάθε χρόνο. Κατασκευή και συμβατική ενέργεια συνεχίζουν να προσφέρουν στην κερδοφορία. Με ανεκτέλεστο στα 5 δισ. ευρώ, τα κατασκευαστικά έσοδα αναμένονται στα 1,5 δισ. ευρώ κάθε χρόνο έως το 2028 με 10% margin. Επιπλέον το EBITDA της συμβατικής ενέργειας αναμένεται να σταθεροποιηθεί στα επίπεδα των 100 εκατ. ευρώ το χρόνο, ενώ η νέα μονάδα φυσικού αερίου (50-50 με την Motor Oil) από το πρώτο τρίμηνο του 2025 αναμένεται να προσφέρει 20 εκατ. ευρώ το χρόνο στα καθαρά κέρδη.

Σχετικά Άρθρα