MENU

Διευρύνεται με ταχείς ρυθμούς το κατασκευαστικό αντικείμενο των τεχνικών εταιριών – Στα 16,5 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο

Πρωταγωνιστικός ο ρόλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς κατέχει – σε ότι αφορά στην αξία τους – άνω του 40% των προς εκτέλεση συμβάσεων δημοσιών και ιδιωτικών έργων ολόκληρου του κλάδου

Την απόλυτη κυριαρχία του στον κλάδο Κατασκευών – Υποδομών (και) σε όρους ανεκτέλεστου υπόλοιπου συμβάσεων έργων επιβεβαιώνει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, διαθέτοντας συνολικά περισσότερο από το 40% των προς εκτέλεση (ή και «κλεισμένων», αλλά προς υπογραφή για τις περισσότερες) συμβάσεων που αθροιστικά κατέχουν τα τέσσερα μεγάλα γκρουπ του χώρου και οι οποίες προσεγγίζουν σε αξία τα 16,5 δισ. ευρώ.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αφήσει αρκετά πίσω της τον δεύτερο, πλέον, Aktor, έχει υπερδιπλάσιο ανεκτέλεστο από τον τρίτο όμιλο Άβαξ, ενώ είναι σε… μεγάλη απόσταση από τη ΜΕΤΚΑ που συμπληρώνει το «καρέ».

Ειδικότερα, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών μεγεθών για τη χρήση του 2024 έκανε λόγο για ανεκτέλεστο 6,9 δισ. ευρώ, που αποτελεί ιστορικό ρεκόρ!

Μάλιστα, σε αυτό το νούμερο δεν έχει συμπεριληφθεί το κατασκευαστικό αντικείμενο για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, δηλαδή της σύμβασης παραχώρησης του ΒΟΑΚ, συνολικής αξίας άνω των 2 δισ. ευρώ. Το έργο αυτό έχει μεγάλο τεχνικό αντικείμενο, ενώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έκανε λόγο και για μεγάλο σιδηροδρομικό έργο που έχει αναλάβει στη Ρουμανία (σε κοινοπραξία με Alstom), περίπου 400 εκατ. ευρώ, που επίσης δεν έχει υπολογιστεί.

Γίνεται κατανοητό ότι με αυτά τα έργα, συν τα υπόλοιπα που διεκδικεί ο όμιλος, αυτό το «καλάθι θα γεμίσει» περαιτέρω.

Στη δεύτερη θέση, μετά και την εξαγορά της πάλαι ποτέ Άκτωρ (από την Ελλάκτωρ) που πλέον ενσωματώθηκε, βρίσκεται η Aktor (πρώην Intrakat) με ανεκτέλεστο 4,8 δισ. ευρώ.

Το 2024 η Aktor υπέγραψε συμβάσεις αξίας άνω του μισού δισ. ευρώ. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων του ομίλου Άβαξ ανήλθε σε 2,89 δισ. ευρώ στο τέλος του 2024. Εντός του 2025, με νέες υπογεγραμμένες συμβάσεις 39 εκατ. ευρώ και προς υπογραφή συμβάσεις 268 εκατ. ευρώ, αναμένεται να διαμορφωθεί στα 3,2 δισ. ευρώ περίπου.

Τέλος, η ΜΕΤΚΑ βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση (και) από την τρίτη θέση, πόσω δε μάλλον από την πρωτοκαθεδρία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων (με τα προς υπογραφή) περίπου 1,5 δισ. ευρώ.

Δεδομένου ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί τον κυρίαρχο όμιλο, θεωρείται πιθανό η διαφορά να μεγαλώσει ή έστω να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα, παρά να συρρικνωθεί σημαντικά, στο μέτωπο της διεκδίκησης των υπόλοιπων συμβάσεων.

Τούτο, καθώς ο όμιλος υπό τον Γιώργο Περιστέρη δεν δείχνει ισχυρός μόνο σε ενεργειακά και δημόσια έργα, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα σε Παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ, μεγάλη συμμετοχή σε ιδιωτικά έργα, ενώ προωθεί επενδύσεις δισεκατομμυρίων που έχουν και κατασκευαστικό αντικείμενο, το οποίο ασφαλώς θα εκτελεστεί από την θυγατρική τεχνική εταιρία ΤΕΡΝΑ.

Σχετικά Άρθρα