MENU

Σε Θεσσαλονίκη και βόρειο Ελλάδα προσπαθεί να εδραιώσει την παρουσία της η ΜΕΤΚΑ

Μετά το έργο του flyover και την πρόσφατη ανάληψη της κατασκευής του 6ου προβλήτα στον ΟΛΘ, η τεχνική εταιρία του ομίλου Metlen επιδιώκει προσθέσει νέες συμβάσεις στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή

Η ανάπλαση του ιστορικού ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη εξελίσσεται σε έναν από τους πιο εμβληματικούς μετασχηματισμούς της πόλης και όλα δείχνουν πως η ΜΕΤΚΑ θα είναι η εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκευή του έργου. Το project των σχεδόν 200 εκατ. ευρώ, που υλοποιείται σε συνεργασία με τη Dimand, φιλοδοξεί να μεταμορφώσει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα βιομηχανικά κελύφη της πόλης σε έναν πολυλειτουργικό πόλο πολιτισμού, γραφείων και ψυχαγωγίας.

Η παρουσία της ΜΕΤΚΑ στη Θεσσαλονίκη δεν περιορίζεται όμως στο project του ΦΙΞ. Το τελευταίο διάστημα η εταιρεία έχει «χτίσει» ένα ιδιαίτερα πυκνό και απαιτητικό χαρτοφυλάκιο έργων, επιβεβαιώνοντας την πρόθεσή της να παίξει ρόλο στη νέα επενδυτική εποχή της πόλης.

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, η υπογραφή της σύμβασης για την επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ, μια εξέλιξη που έρχεται να κλείσει έναν κύκλο σχεδόν δύο δεκαετιών. Το έργο, που αναλαμβάνει το σχήμα ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ, είχε καθυστερήσει για χρόνια λόγω θεσμικών, τεχνικών και χρηματοδοτικών ζητημάτων, ωστόσο πλέον εισέρχεται και επίσημα σε φάση κατασκευής.

Με προϋπολογισμό 195,6 εκατ. ευρώ, η επέκταση του προβλήτα αποτελεί το μεγαλύτερο λιμενικό έργο που υλοποιείται στη χώρα την τελευταία δεκαετία. Η διάρκεια κατασκευής έχει οριστεί στους 40 μήνες, με στόχο ολοκλήρωσης τον Φεβρουάριο του 2029. Ήδη έχουν ξεκινήσει πρόδρομες εργασίες από το καλοκαίρι, καθώς η υλοποίηση αποτελεί συμβατική υποχρέωση της ΟΛΘ Α.Ε. βάσει του πλαισίου παραχώρησης.

Την ίδια στιγμή, η ΜΕΤΚΑ έχει παρουσία και σε άλλα μεγάλα τεχνικά μέτωπα της πόλης. Σε συνεργασία με την Άβαξ υλοποιεί το γιγαντιαίο flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, το μεγαλύτερο οδικό ΣΔΙΤ της χώρας, με τον συνολικό προϋπολογισμό να πλησιάζει το μισό δισ. ευρώ. Παράλληλα, μαζί με την ΑΤΕΣΕ προχωρούν οι εργασίες για τις 17 σχολικές μονάδες μέσω ΣΔΙΤ στην Κεντρική Μακεδονία, ένα έργο ύψους 160 εκατ. ευρώ που θα ενισχύσει σημαντικά τις εκπαιδευτικές υποδομές της περιφέρειας.

Ενδιαφέρον για το έργου του Μουσείου Ολοκαυτώματος

Στο επενδυτικό ραντάρ της εταιρείας βρίσκεται και το Μουσείο Ολοκαυτώματος, του οποίου οι πρόδρομες εργασίες έχουν ήδη αρχίσει. Ο διευθύνων σύμβουλος της Metlen Ντίνος Μπενρουμπή έχει εκφράσει ανοιχτά το ενδιαφέρον της ΜΕΤΚΑ να διεκδικήσει την κατασκευή και αυτού του έργου, το οποίο εκτιμάται πως θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για την ιστορική μνήμη της πόλης.

Στο μέτωπο των διαγωνισμών, η εταιρεία συμμετέχει και στις δύο μεγάλες διαδικασίες για τα οδικά ΣΔΙΤ της Κεντρικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα τις συνδέσεις Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα –Αμφίπολη με συνολικό προϋπολογισμό περί τα 700 εκατ. ευρώ.

Τέλος, η ΜΕΤΚΑ επεκτείνει τη συνεργασία της με τη Sani/Ikos (η κατασκευαστική ολοκληρώνει οσονούπω την κατασκευή του Ikos Kissamos στα Χανιά), αναλαμβάνοντας την αναβάθμιση των τριών μονάδων που απέκτησε ο όμιλος από τη Goldman Sachs στη Χαλκιδική. Το πλάνο της Sani/Ikos για την επένδυση στην Κασσάνδρα φτάνει τα 400 εκατομμύρια ευρώ και προβλέπει την πλήρη ανακατασκευή των Pallini Beach, Theophano Imperial Palace και Athos Palace, που θα ανοίξουν την πόρτα τους τον Απρίλιο του 2029, με δυναμικότητα 750 δωμάτια, σουίτες και βίλες.

Περισσότερες ειδήσεις

ΟΛΘ: Υπεγράφη η σύμβαση των 195,6 εκατ. ευρώ για την επέκταση της 6ης προβλήτας

Στα ιδιωτικά έργα με επίκεντρο τη Βόρειο Ελλάδα στρέφει την προσοχή της η ΜΕΤΚΑ

Νέο μικτό project στη δυτική Θεσσαλονίκη, με γραφεία και προσιτή κατοικία, έχει στα σκαριά η Dimand

Σχετικά Άρθρα