MENU

Νέα σιδηροδρομική γραμμή ευρωπαϊκών προδιαγραφών ύψους 28,6 εκατ. ευρώ φέρνει την Ουκρανία πιο κοντά στην Ε.Ε.

Νέα γραμμή 22 χλμ. με χρηματοδότηση από Ε.Ε. και EIB μειώνει τον χρόνο μετακινήσεων και αυξάνει το διασυνοριακό εμπόριο

Την πρώτη της σιδηροδρομική γραμμή με το ευρωπαϊκό πρότυπο πλάτους γραμμής (1.435 mm), εγκαινίασε σήμερα η Ουκρανία, ένα σημαντικό βήμα για την περαιτέρω διασύνδεσή της με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η νέα γραμμή μήκους 22 χιλιομέτρων συνδέει την πόλη Uzhhorod (στα σύνορα με τη Σλοβακία) με την πόλη Chop (κοντά στα σύνορα με την Ουγγαρία), και χρηματοδοτήθηκε από επιχορήγηση της Ε.Ε. μέσω του Connecting Europe Facility (CEF) και δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (EIB) με στήριξη του Ukraine Facility.

Σύγχρονες υποδομές με ευρωπαϊκά κονδύλια

Το έργο κόστισε 28,6 εκατομμύρια ευρώ και περιλάμβανε:

  • κατασκευή της νέας γραμμής πλάτους 1.435 mm
  • αναβάθμιση συστημάτων σηματοδότησης και επικοινωνίας
  • ανακαίνιση αποβάθρων και κτιρίων των σταθμών

Η Ουκρανία χρησιμοποιεί παραδοσιακά σιδηροδρομικό δίκτυο πλάτους 1.520 mm, και το νέο έργο αποτελεί την πρώτη φυσική διασύνδεση των δύο συστημάτων, φέρνοντάς την ακόμη πιο κοντά στην ευρωπαϊκή αγορά μεταφορών.

Ταχύτερες συνδέσεις – Περισσότερες εμπορευματικές μεταφορές

Μέχρι σήμερα, η διαφορετική σιδηροδρομική υποδομή ανάγκαζε τα τρένα να σταματούν στα σύνορα για αλλαγή τροχιάς, προκαλώντας καθυστερήσεις.

Με τη νέα γραμμή, οι μετακινήσεις από Uzhhorod και Chop προς Košice (Σλοβακία), Βουδαπέστη (Ουγγαρία) και Βιέννη (Αυστρία) θα γίνονται πλέον ομαλά και χωρίς αλλαγές συρμών, μειώνοντας δραστικά τον χρόνο ταξιδιού.

Παράλληλα, θα αυξηθεί και ο όγκος των εμπορευμάτων που μεταφέρονται σιδηροδρομικώς, ενισχύοντας το διμερές εμπόριο και τα έσοδα και των δύο πλευρών.

Η νέα σύνδεση εντάσσεται στο πλαίσιο των «Διαδρόμων Αλληλεγγύης Ε.Ε.–Ουκρανίας», μιας πρωτοβουλίας για την ενίσχυση των μεταφορικών συνδέσεων μετά τη ρωσική εισβολή.

Σχετικά Άρθρα