Ένα νέο δίκτυο νυχτερινών λεωφορείων εγκαινιάστηκε στην Ευρώπη το φετινό Φθινόπωρο, με δρομολόγια που συνδέουν ορισμένους από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της ηπείρου μας.
Η υπηρεσία που διαχειρίζεται η ελβετική εταιρεία μεταφορών Twiliner, όπως μεταδίδει το Euronews, έχει ως στόχο να καλύψει τις μεγάλες αποστάσεις και ως εκ τούτου φέτος τον Νοέμβριο ξεκίνησε η λειτουργία του με προγραμματισμένες στάσεις στην Ελβετία, το Λουξεμβούργο, το Βέλγιο, την Ολλανδία και την Ισπανία.
Η καινοτομία αυτή θα προσφέρει στους ταξιδιώτες, που τρέφουν πιο οικολογική συνείδηση, μια εναλλακτική λύση για τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων αντί για τις πτήσεις μικρών αποστάσεων. Η Twiliner ισχυρίζεται ότι τα ταξίδια με τα λεωφορεία της είναι εξίσου βιώσιμα με τα ταξίδια με τρένο και εξοικονομούν το 85% των εκπομπών CO2 σε σύγκριση με τις πτήσεις. Προσθέτει ότι τα οχήματα θα κινούνται με ντίζελ HVO, ένα ανανεώσιμο καύσιμο που προέρχεται από απόβλητα λίπη και φυτικά έλαια.
Η Twiliner έχει επίσης θέσει την άνεση ως κορυφαία προτεραιότητα για τα πούλμαν της, με εγκαταστάσεις παρόμοιες με αυτές που υπάρχουν και στα νυχτερινά τρένα. Τα καθίσματα είναι τα πρώτα σε λεωφορείο στην Ευρώπη που μετατρέπονται πλήρως σε κρεβάτια με το πάτημα ενός κουμπιού, επιτρέποντας στους ταξιδιώτες να κλείνουν τα μάτια τους όταν το επιλέγουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Οι 21 θέσεις (18 βρίσκονται στο πάνω κατάστρωμα και 3 στο κάτω) έχουν διαμορφωθεί σύμφωνα με αυτές που βρίσκονται στην business class στα αεροπλάνα, με μαξιλάρια και κουβέρτες.
Κάθε καθιστικό διαθέτει επίσης ηλεκτρικές πρίζες, τραπέζι και ατομικά φώτα ανάγνωσης, καθώς και δωρεάν πρόσβαση στο internet, ενώ υπάρχει και ένας μικρός αποθηκευτικός χώρος για να διατηρείτε τα προσωπικά σας αντικείμενα σε κοντινή απόσταση.
Στο κάτω κατάστρωμα, οι επιβάτες μπορούν να ετοιμαστούν για ύπνο στο ευρύχωρο μπάνιο και τα αποδυτήρια (αν και δεν υπάρχουν ντους). Επίσης σε αυτό τον όροφο υπάρχει ένα σνακ μπαρ, όπου οι ταξιδιώτες μπορούν να βρουν ελαφριά αναψυκτικά, καθώς ο καφές και το νερό είναι δωρεάν.
Όσον αφορά στις αποσκευές, οι επιβάτες επιτρέπεται να φέρουν μία μεγάλη βαλίτσα που συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές του Twiliner (μέγιστο 23 κιλά, 80 x 50 x 35 cm) συν μία χειραποσκευή (μέγιστο 5 κιλά, 50 x 30 x 20 cm). Πρόσθετα αντικείμενα όπως ποδήλατα, εξοπλισμός σκι και σανίδες του σερφ μπορούν να μεταφερθούν στο πλοίο, αρκεί να έχουν γίνει κράτηση εκ των προτέρων.
Όταν ξεκίνησε τον Νοέμβριο, η εταιρεία παρείχε δύο δρομολόγια: Ζυρίχη προς Άμστερνταμ, με στάσεις στη Βασιλεία, το Λουξεμβούργο, τις Βρυξέλλες και το Ρότερνταμ και Ζυρίχη προς Βαρκελώνη με στάση στη Χιρόνα.
Τα λεωφορεία εκτελούν πολλαπλά δρομολόγια την εβδομάδα και πιθανότατα θα πολλαπλασιαστούν ακόμα και καθημερινά το επόμενο έτος, με τις τιμές απλής μετάβασης να ξεκινούν από περίπου 180 ευρώ. Δεν υπάρχουν άλλες προγραμματισμένες στάσεις ανάπαυσης κατά τη διάρκεια των ταξιδιών, εκτός από τις υποχρεωτικές αλλαγές οδηγού.
Η Twiliner σημειώνει ότι η υπηρεσία τους δεν είναι κατάλληλη για οικογένειες με μικρά παιδιά, καθώς οι επιβάτες κάτω των πέντε ετών δεν επιτρέπεται να ταξιδεύουν. Τα μεγαλύτερα παιδιά είναι ευπρόσδεκτα στο αεροσκάφος, «αρκεί να είναι εξοικειωμένα με τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και να μπορούν να λάβουν υπόψη το ήσυχο, φιλικό προς τον ύπνο περιβάλλον».
Τελικά, η εταιρεία στοχεύει να έχει ένα δίκτυο νυχτερινών λεωφορείων σε όλη την ήπειρο που συμπληρώνει τις τρέχουσες νυχτερινές σιδηροδρομικές λειτουργίες, με σκοπό να συνδέσει τις 25 πόλεις με τις περισσότερες επισκέψεις στην Ευρώπη μέσα σε τρία χρόνια.
Περισσότερες ειδήσεις
Ταξίδια: Αεροπορική εταιρεία χρεώνει διπλό εισιτήριο στους υπέρβαρους επιβάτες της
Μεγαλώνει το δίκτυο νυχτερινών τρένων στην Ευρώπη – Νέο δρομολόγιο συνδέει την Ελβετία με τη Σουηδία